علمی فناوری 15:43 - 06 بهمن 1398

مزرعه‌ نژادهای ممتاز گاو تا پایان سال افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین جهاددانشگاهی و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار و در آن بر استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه‌ علوم دامی و افتتاح مزرعه‌های جدید نگهداری دام تاکید شد.

دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی در این مراسم که صبح امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری با اشاره به کلام ارزشمند حضرت علی(ع) فرمودند غربی‌ها با علم و فناوری به قدرت رسیدند و حالا از به دست آمدن آن توسط کشورهای دیگر احساس خطر می‌کنند. ما در جهاددانشگاهی با توجه به آن چه در اصول دینی‌مان توصیه شده و از آن جایی که جمهوری اسلامی برای اقتدار و پیشرفت خود باید به علم و فناوری تکیه کند سعی کردیم در این راستا فعالیت کنیم.

وی افزود: خوشحالیم که دکتر خاموشی، ریاست سازمان اوقاف نیز به اهمیت موضوع تفاهم‌نامه توجه دارند و امیدواریم این تفاهم‌نامه به یک قرارداد عملیاتی بزرگ منجر شود.

طیبی با بیان این که ما فعالیت اصلاح نژاد گاو را در سطح ملی و بین‌المللی نیز دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: در شرق آسیا با برخی کشورها در همین رابطه صحبت کرده‌ایم و مورد استقبال هم قرار گرفته است. علاقه‌مندیم که این فعالیت به‌سرعت توسعه پیدا کند تا بخشی از مشکلات کشور برطرف شود.

رئیس جهاددانشگاهی تاکید کرد: می‌توانیم در زمینه‌ تولید اسپرم و رسیدن به یک نژاد گاو اصیل ایرانی با همکاری سازمان اوقاف نیز فعالیت‌ خود را گسترش دهیم.

افتتاح ۳ فارم تا پایان سال

حجت‌الاسلام‌ دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با اشاره به ملاک جهاد علمی در نهاد جهاددانشگاهی و همکاری پرسرعت اوقاف با رویان این نهاد در اصفهان، گفت: امکانات سازمان اوقاف در هر مکان و شرایط جغرافیایی را در اختیار جهاددانشگاهی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم تا آخر سال، سه فارم از جمله فارم ملارد و فارم شهریار به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: با ورود به حوزه صادرات بسیار موافقم، چرا که ارزآوری برای کشور دارد و برای ورود به حوزه‌های جدید مانند تولید اسپرم و پرورش جنین، آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

خاموشی با بیان این‌که باید خلأهای لجستیکی در راستای اجرایی‌شدن این تفاهم‌نامه پر شود، گفت: ما تلاش می‌کنیم آن امکاناتی را که از لحاظ سخت‌افزاری نیاز است، در اختیار جهاددانشگاهی قرار دهیم.


10363386
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است