استانی 19:24 - 13 آذر 1400

ضرورت اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین برای ایجاد کمربندی سبز ارومیه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد خلیل پور عصر شنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: شهرداری ارومیه اقداماتی انجام دهد تا مردم با پروژه‌های بزرگی که شهرداری انجام داده و در حال انجام است از جمله کمربندی دوم و در حال احداث شهر آشنا شوند.

وی با بیان ضرورت حل مشکل با معارضین و صاحبان املاکی که در مسیر کمربندی دوم قرار دارند باید در اولویت کاری شهرداری ارومیه باشد، افزود: لازم است به هر نحو ممکن یک راه عبور برای خودروها از ابتدای بزرگراه کمربندی ارومیه تا جاده انهر احداث شود تا مردم از نزدیک پروژه بزرگ کمربندی را ببینند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به سخنان روز گذشته امام جمعه ارومیه درباره لزوم برخورد با پدیده سد معبر که از تریبون نمازجمعه بیان شد، خاطرنشان کرد: مطلب اشاره شده از سوی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی یک درد مشترک است و باید تدابیری جدی در این راستا اندیشیده و نتیجه اقدامات به شورای شهر گزارش شود.

خلیل پور با تأکید بر اینکه مبارزه با سد معبر درخواست بسیاری از مردم است گفت: اگر بخواهیم با سد معبر مبارزه کنیم همراهی قوه قضائیه و نیروی انتظامی لازم است چون شهرداری به تنهایی نمی‌تواند با آن مبارزه کند هر چند از شهرداری می‌خواهیم تا جایی که می‌تواند این کار را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: در خصوص سد معبر خودرویی شهرداری متولی نیست و باید دستگاه‌های دیگر در این راستا ورود کنند تا شهرداری هم اقدامات بعدی را انجام دهد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز پرستار، با تأکید بر اینکه "احترام و عزت این قشر بر همه آحاد جامعه واجب و ضروری است" گفت: پرستاران جزو مظلوم ترین افراد جامعه هستند که بیشترین ارتباط و خدمات به بیمار را دارند و دوش به دوش مریض قدم بر می‌دارند تا سلامتی بیمار دوباره احیا شود.

رئیس شورای شهر ارومیه همچنین پیشنهاد داد که برای محدوده‌های تاریخی شهر شهردار ویژه و مستقل تعیین شود که مأموریت اصلی آن جذب سرمایه گذار و گردشگر باشد.

خلیل پور اظهار کرد: پروژه میدان امام (ره) و ساماندهی محوطه بقعه ابن خلیلان باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود چرا که پس از ۴۳ سال مکان مناسبی با معماری اسلامی و تاریخی برای تجمعات مردمی نداریم.

وی به لزوم بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده شهری هم اشاره کرد و افزود: مرمت و نوسازی اتوبوس‌های شهری با توجه به افزایش سرسام آور قیمت‌ها در دستور کار قرار بگیرد و نیاز ضروری است که به سمت اورهال اتوبوس‌ها پیش برویم.

خلیل پور با ابراز امیدواری برای جذب سرمایه گذاران با تسهیل در سیاست‌های سرمایه گذاری عنوان کرد: سرمایه گذاران این شهر با توسعه فعالیت‌های سرمایه گذاریشان می‌توانند کمک مؤثری به افزایش اشتغال و کاهش بیکاری داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با تأکید بر حل مشکلات رانندگان استیجاری و عمل به تصمیمات قبلی شورا مبنی بر انعقاد قرارداد و افزایش ۲۵ درصد مبلغ قرارداد خاطرنشان کرد: در خصوص رانندگان استیجاری باید در نظر بگیریم که این افراد هم خودروی خود را در اختیار شهرداری گذاشته اند و هم خود کار می‌کنند و حتی برخی تحصیلات دانشگاهی هم دارند که نیازمند توجه ویژه مدیریت شهری برای حل مشکلاتشان هستیم.


11350133
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است