اجتماعی 16:49 - 09 مهر 1399

افزایش ظرفیت جابجایی مسافر در خط ۳ مترو با ساخت پایانه آزادگان
به گزارش خبرگزاری مهر، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران از اجرای قریب الوقوع مراسم کلنگ زنی و آغاز ساخت پایانه آزادگان در خط ۳ متروی تهران خبر داد.


خط ۳ به‌عنوان طولانی‌ترین خط متروی پایتخت، در حال حاضر با ظرفیت ۲۰ رام قطار و با سرفاصله زمانی ۶ دقیقه در حال بهره‌برداری است که به دلیل فقدان تعمیرگاه و پارکینگ قطارها، امکان کاهش سرفاصله حرکتی در این خط به کمتر از ۶ دقیقه میسر نیست اما با ساخت پایانه آزادگان و کاهش سرفاصله حرکتی قطارها به ۲ و نیم تا ۳ دقیقه، ضمن دو برابر شدن ظرفیت جابجایی مسافر در این خط، امکان افزایش ناوگان و سهولت در سرویس و نگهداری قطارها فراهم می‌شود.


مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به اینکه برای ساخت پایانه آزادگان نیازمند ایجاد مکانی به وسعت یک هکتار به ازای هر کیلومتر مسیر برای تعمیرات و پارک قطارها هستیم، عنوان کرد: اجرای پایانه آزادگان با برگزاری اولین مناقصه طرح و ساخت پایانه (EPC) در کشور و با مشارکت ۶ شرکت برای اجرای فرآیند طراحی، امور ساختمانی و نیز کارهای تجهیزاتی صورت می‌پذیرد.


اجرای پروژه به ۳ سال زمان نیاز دارد که در قالب ۳ فاز شامل پارکینگ (فاز اول)، تعمیرگاه (فاز دوم) و خط تست و لوپ (فاز سوم) پیش‌بینی‌شده است. فاز اول این پایانه، تابستان سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مترو بابیان اینکه پارکینگ پایانه آزادگان در مجاورت بیمارستان کودکان حکیم در منطقه ۱۸ قرارگرفته است، عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور، ساخت یک ایستگاه در کنار بیمارستان مذکور برای تسهیل دسترسی اهالی این محدوده به شبکه مترو در نظر گرفته‌شده است.


با در نظر گرفتن این موضوع و نیز کمک به کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در طولانی‌ترین خط مترو پایتخت به‌واسطه ساخت پایانه و نیز اتصال خط ۳ متروی تهران به خط حومه‌ای اسلامشهر در آینده‌ای نه‌چندان دور، اهمیت ساخت پایانه آزادگان برای شبکه مترو تهران بسیار زیاد است.


گفتنی است خط ۳ مترو تهران به طول ۳۴ کیلومتر و ۲۴ ایستگاه از بزرگراه آزادگان در جنوب غرب تهران آغاز و با گذر از مراکز مهمی همانند میدان منیریه، میدان راه‌آهن، خیابان جمهوری، چهارراه ولیعصر ( عج)، میدان ولیعصر ( عج)، خیابان شهید بهشتی، چهارراه قصر، بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بزرگراه شهید بابایی و میدان نوبنیاد به شهرک قائم در شمال شرق پایتخت منتهی می‌شود.

10742401
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قائمیان گفت: قانون جوانی جمعیت تسهیل گر برون رفت از این شرایط است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو و کشف اموال مسروقه خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه دار لوازم و محتویات خودرو‌ها در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران، خبر داد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از بازآفرینی بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال در محدوده میدان امام خمینی(ره) خبرداد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران، مهم‌ترین اقدامات فرهنگی هنری انجام شده شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ را بیان کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف ۱۱ کیلو حشیش در باقرشهر با تلاش ماموران کلانتری ۱۷۵ این فرماندهی، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر درپی وقوع سیل و آبگرفتگی در ۷ استان کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پیامی روز روانشناس را تبریک گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام آغاز فرآیند نام‌نویسی دارندگان تاکسی فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی برقی گفت: ثبت نام این طرح از امروز، پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از پاکسازی اراضی شهرک صنعتی این شهرستان به مناسبت هفته زمین پاک خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است