اجتماعی 13:33 - 02 اسفند 1395
وزیر رفاه اعلام کرد
وزیر رفاه با بیان اینکه متأسفانه گاهی قوانین مانند توری تنیده شده‌اند و مانع کارآفرینی می‌شوند، گفت:با جهت‌گیری دولت، اشتغال را برای افراد تحصیل کرده فراهم می‌کنیم چون دیگر امکان استخدام در دولت و مشاغل بزرگ وجود ندارد.

امکان استخدام دولتی دیگر وجود ندارد/ ایجاد ۷۰۰هزار شغل در سال گذشته

به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، علی ربیعی در حاشیه مراسم چهارمین جشنواره رهبران کارآفرین گفت: باید کاری کرد که مردم، دولت و کشور کارآفرین داشته باشیم و اگر می خواهیم میانبر بزنیم و در مسیر پر پیچ و خم اقتصاد بین المللی موفق باشیم و قدرت اجتماعی را بالا ببریم باید مفهوم کار آفرینی گسترش یابد.

وی افزود: در حال حاضر در جریان فقرزدایی کارآفرینی نقش دارد و اولین گام در دولت این است که مسیر را قابل پیش بینی و ریسک کارآفرینی را کاهش دهد بطوری که رئیس جمهور نیز دستور داده تا جدی دنبال شود.

ربیعی از شناسایی افراد بزرگ در حوزه کارآفرینی و توسعه کارآفرینی در سطح محلی خبر داد و گفت: امسال نیز کارآفرینان منطقه ای را شناسایی کردیم و در دولت قصد داریم بر روی مزیت های محلی و منطقه ای کار کنیم. 

وزیر رفاه با بیان اینکه استراتژی دولت در سال 96 کارآفرینی در سطح خرد خواهد بود گفت: با کمک دانشگاه ها سعی داریم گفتمان کارآفرینی را گسترش دهیم و امیدواریم با جهت گیری دولت، اشتغال را برای افراد تحصیل کرده که به بازار کار می‌آیند را ایجاد کنیم، زیرا دیگر امکان استخدام در دولت و مشاغل بزرگ وجود ندارد.

وی گفت: با بررسی 700 هزار شغل ایجاد شده در سال گذشته و 600 شغل در طرح «تابستان تا تابستان» این نتیجه به دست آمد که بیشتر مشاغل ایجاد شده بیشتر در حوزه صنایع مبتنی بر کارآفرینی و صنایع کمتر از 10 نفر صورت گرفته و سهم زنان هم بسیار بیشتر از مردان بوده است.

ربیعی از برگزاری نشست با وزیر ارتباطات در حوزه اشتغال در فضای مجازی خبر داد و گفت: به دنبال ایجاد راهکارهای اشتغال برای دانشجویان کارگر هستیم.

وی گفت: متأسفانه گاهی اوقات قوانین مانند توری تنیده شده‌اند و مانع کارآفرینی می شوند و ما از ابتدای دولت سعی داشتیم که موانع قانونی را کم کنیم اما از بین بردن این سنت ها و ساختارهایی که در طی سال‌ها ایجاد شده، زمان بر است اما دستور کار دولت کاهش قوانین دست و پا گیر در طی این سال‌ها است.


8833181
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است