استانی 18:10 - 13 آذر 1395
فرماندار ویژه طبس:
طبس- فرماندار ویژه طبس گفت: برای حل مشکلات شهرستان و اجرای چشم‌انداز سند توسعه مسئولان شهرستان باید هم‌صدا باشند تا مطالبات مردم طبس محقق شود.

مسئولان شهرستان برای حل مشکلات طبس هم‌صدا باشند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی طلایی در نشست شورای اداری شهرستان طبس ضمن تبیین سند چشم‌انداز کشور، استان و شهرستان گفت: اصلی که رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی مطرح کردند در طبس در معادن، راه‌آهن، فرودگاه، کویر نهفته است.

وی ادامه داد: اگر این پتانسیل‌ها به‌خوبی استفاده شود مشکلات یک به یک مرتفع خواهد شد که نیاز به پیگیری و بحث در جلسات توسعه شهرستان دارد.

طلایی تاکید کرد: اولین شرط برای اجرای چشم‌انداز سند توسعه هم صدا بودن مسئولان شهرستان است.

وی عنوان کرد: امروز خراسان جنوبی توجه ویژه‌ای به شهرستان طبس دارد و با قاطعیت میگویم نگاه دولت به طبس خاص است و مهم‌تر از این شنیدن صدای واحد از ما در سطح کشور است که مطالبات را محقق خواهد کرد.

وی بخش‌های گردشگری، آموزش‌وپرورش را بسیار مهم دانست و گفت در بخش توریسم و ژئوتوریسم رقابت‌پذیری نداریم و بخش گردشگری می‌تواند به سایر واحدها نیز کمک کند و پای گردشگر نسل سوم به طبس بازشده است.

طلایی گفت: توسعه و رونق در استان خراسان جنوبی منوط به توسعه شهرستان طبس است.

وی افزود: داشتن دانشکده علوم پزشکی در طبس یک ضرورت است که راه‌اندازی کلینیک های تخصصی را پشت سر خواهد داشت.

فرماندار ویژه طبس افزود: نزدیک عید است و باید به‌گونه‌ای کارکنیم که نوروز ۹۶ شهرستان طبس ابروی استان باشد.

طلایی گفت: سیمان، کانسرام و کک مشکلاتی قابل حل دارند و در اولویت قرار دارند.

۴۲ رشته قنات در طبس خشک شد

رئیس جهاد کشاورزی طبس در گزارشی گفت: بارندگی های امسال و سال گذشته تأثیر زیادی روی کاهش محصولات کشاورزی داشته است و طی ۱۷ سال گذشته ۴۲ رشته قنات خشک شده است

داوود بخشایی افزود: افزایش شدیدی در تعداد دام‌های شهرستان ایجادشده است که سقط‌جنین و عدم باروری دام‌ها ناشی از وضعیت نابسامان مراتع بوده است.

رئیس صنعت معدن و تجارت طبس نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی گفت: مشکل اکثر واحدهای صنعتی در طبس زیرساخت‌هایی همانند برق و آب است.

جلالی با بیان اینکه در طبس با مشکل تأمین برق مواجه هستیم که نیازمند سرمایه گزاری ویژه است، گفت: این کمبود شهرک صنعتی را با مشکل مواجه کرده است و پیش‌بینی ۴ مگ برق برای شهرک صنعتی شده که عملاً باید از یکی از پست‌ها برق برای شهرک انتقال یابد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معدن کارهای زیادی انجام شده است، ادامه داد: تولیدات معدنی طبس اشتغال‌زایی خوبی داشته است و ۲۰ برابر شهر نهبندان ذخایر سنگ داریم.

محمد زاده رئیس اداره آب و فاضلاب طبس نیز در سخنانی گفت: در تابستان سال جاری تأمین آب شهرستان مدیریت شد و با همراهی مردم فصل گرما پشت سر گذاشته شد.


8441790
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است