سیاسی 14:57 - 27 خرداد 1398
در گزیده اخبار سیاسی ۲۷ خرداد بخوانید؛
پیشنهاد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ به سایپا و ایران خودرو/ لزوم بازدید اعضای کمیسیون حقوقی از زندان فشافویه/ موانع تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در ایران/ اعلام آمادگی شورای نگهبان آماده برگزاری انتخابات در بعد نظارتی/ بازگشت مشایی به اوین/ نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۳۰ متهم بانک سرمایه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۸ است.

اعلام آمادگی شورای نگهبان برای انتخابات/فرصت رو به اتمام اروپا/نهمین دادگاه متهمان بانک سرمایه

به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی گفت: شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات در بعد نظارتی آمادگی دارد و مدیران دولتی نیز باید در جهت اجرای قانون تلاش کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور هم با بیان این که مهمترین رخداد امسال انتخابات اسفند ماه است گفت: سیاست اصولی وزارت کشور در انتخابات اسفند ماه امسال بی طرفی است.

سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در یونان ، اندونزی و الجزایر ،پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس جمهور دیدار و گفت وگو کردند.

امروز همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان امروز در دیدارهای جداگانه استوارنامه های "نظام الدین زاهدی" سفیر جدید تاجیکستان، "ماچی فائو کوفسکی" سفیر جدید لهستان، "فیلیپ تی یبو" سفیر جدید فرانسه،  "چانگ هوآ" سفیر جدید چین در تهران را دریا فت کرد.

قالیباف ۹۸؛ بازیگری که می‌خواهد بازیگردان شود؟

قالیباف پس از پایان حرف و حدیث‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶، با مطرح کردن «نواصولگرایی» و تمرکز بر جوانان، رویکرد انتقادی خود نسبت به جریان اصولگرایی را آشکار کرد. وی با دعوت از جوانان برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی به دنبال این است که چهره کلیدی در میان اصولگرایان داشته باشد و از یک بازیگر به بازیگردان تبدیل شود؟

دوازدهمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان  با حضور اعضا برگزار شد و در این جلسه پرهیز از درگیر شدن جریان اصلاح طلب با حاشیه‌هایی که می‌تواند همگرایی و وحدت اصلاح طلبان را تحت‌الشعاع قرار دهد مورد تاکید قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پیشنهادی به سایپا و ایران خودرو گفت که سایپا و ایران خودرو باید با توجه به میزان زیان انباشته‌شان اعلام ورشکستگی کنند.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس هم بر لزوم بازدید این کمیسیون از زندان فشافویه تاکید کرد و گفت: بنده معتقدم که باید از زندان فشافویه بازدید داشته باشیم کما اینکه بعد از اتفاقات دی ۹۶ هم شخصاً از انفرادی برخی زندان‌ها به دنبال بازداشت تعدادی از افراد بازدید کردم.

جلسه بررسی موانع حقوقی تسهیل کسب‌وکار در ایران با حضور لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور، سرپرست امور پژوهش‌های حقوقی معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی و نماینده دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و برخی از پژوهشگران برگزار شد و در این جلسه موانع تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در ایران بررسی شد.

شبکه المیادین با تاکید بر عدم دست داشتن ایران در حوادث دریای عمان و بندر فجیره نوشت: پمپئو ایران و هم پیمانانش را متهم می‌کند اما او فراموش کرده است که ایران هیچ یک از عملیات علیه کشتی‌ها و نفتکش‌ها در خلیج فارس که تعداد آنها تقریباً به ۲۰۰ عملیات می‌رسد را انجام نداده است. در این یادداشت که به قلم قاسم عزالدین تحت عنوان" دلایل حادثه دریای عمان چیست" نوشته شده، آمده است: حوادث دریای عمان ثابت کرد حضور آمریکا نمی‌تواند امنیت خلیج فارس را تامین کند.

سخنگوی کرملین هم در واکنش به ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه دریای عمان گفت که هنوز هیچ مدرک معتبری درباره عاملان این حادثه ارائه نشده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جریان بازدید نمایندگان رسانه‌ها از مجتمع آب سنگین اراک اعلام کرد که ایران ۶ تیر از سقف ۳۰۰ کیلو گرم اورانیوم غنی شده که پیش‌تر تعیین شده بود، عبور خواهد کرد.

سفیر ایران در لندن هم در صفحه توئیتر خود،  نشان دادن همسر نازنین زاغری در اعتصاب غذا از سوی شبکه بی بی سی فارسی را ساختگی خواند و نوشت: این یک صحنه ساختگی بود که فقط در زمان مصاحبه طراحی شد. این دو روز جلوی سفارت مرتب بلوکه بود ولی حداقل اعتراف کرد گذرنامه دخترش آزاد است و خودش هم درخواست ویزای ایران نکرده است.»

نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۳۰ متهم دیگر بانک سرمایه  در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. در این جلسه مدیرعامل پیشین بانک سرمایه که به عنوان یکی از متهمان این پرونده در حال محاکمه است، گفت که تمام فعالیتش در زمان هیئت مدیره وقت، در چارچوب بانکداری بدون ربا بوده است. قاضی مسعودی مقام هم با نزدیک شدن به وقت اذان ظهر ختم نهمین جلسه این دادگاه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعد فردا ۲۸ خرداد ماه ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس دولت دهم که از ۶ خرداد ماه همراه بقایی به مرخصی آمده بود، به اوین برگشت.یکی از پرونده‌های جنجالی پرونده اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس دولت دهم بود که حسب دستور قضایی بازپرس دادسرای عمومی تهران ۲۶ اسفند ماه سال ۹۶ توسط مأموران پلیس دستگیر و به منظور انجام تحقیقات بازداشت شد.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) جامعه حقوقی به اظهارنظر علی مطهری مبنی بر اینکه برخی مواد قانون آیین دادرسی کیفری بدون اینکه به صحن مجلس بیایند به عنوان قانون ایلاغ شده‌اند، واکنش نشان داد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (دوشنبه) ۲۷ خرداد  ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام


10152017
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است