استانی 18:33 - 01 مرداد 1396
مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:
قزوین- مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: ۲۱ امامزاده و ۱۵ گرمابه قدیمی و چند کاروانسرا و آب انبار تاریخی در استان قزوین ظرفیت بازسازی و استفاده برای گردشگران را دارد.

گرمابه های قدیمی و امامزاده ها توسط بنیاد برکت نوسازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد حضرتی روز یکشنبه در جلسه بررسی طرح های قابل اجرا توسط بنیاد برکت که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: ۲۱ امامزاده و ۱۵ گرمابه قدیمی در روستاهای استان قزوین ظرفیت بازسازی و نوسازی را دارد که نیازمند اعتبار است.

وی افزود: شش اب انبار و اسیاب آبی نیز در کنار چند کاروانسرا ازجمله کاروانسرای آوج و هجیب می تواند با کمک بنیاد برکت نوسازی شود و به عنوان مناطق گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

همتیان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم گفت: از ظرفیت های اعتباری بنیاد برکت برای ساخت مسکن محرومان روستایی و شهری استفاده کنیم.

حجت الاسلام عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هم بیان کرد: در کاربری های املاک اوقافی ظرفیت خوبی در بخش تجاری، اقتصادی و خدمات و مذهبی مهیاست که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

صفاری معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین هم بیان کرد: ۱۰ طرح جدید صنعتی می تواند با مشارکت بخش خصوصی و سایر سرمایه گذاران عملیاتی شود.

جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین هم اظهارداشت: بنیاد برکت قرار است یک هزار واحد مسکونی در سراسر کشور احداث کند که سهم استان قزوین ۶۷ مدرسه است.

وی اضافه کرد:اجرای ۱۵ پروژه آموزشی دراستان قزوین بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داردکه امیدواریم بنیاد برکت در این کار همراهی لازم را داشته باشد.

رمضانی معاون بهزیستی استان هم اظهارداشت: ۱۵ واحد مسکن روستایی در مرحله نازک کاری است  و ۷۰ واحد نیز برای خانواده های دارای دو معلول باید تامین کنیم که برای مشارکت پیشنها می شود.

علیزاده مدیرعامل آبفای روستایی استان هم با اشاره به ضرورت تامین آب شرب روستاها گفت: ۱۲۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می شود و ۳۵ حلقه چاه نیز از رده خارج شده و در ۲۳ روستا فرونشست چاه داریم که نیازمند مشارکمت اعتباری هستیم.

وی بیان کرد: در شهرستان بویین زهرا بسیاری از مخازن آب فرسوده و قدیمی است که باید نوسازی شود و بنیاد برکت می تواند در بازسازی مشارکت کند.

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان هم گفت: ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی نیازمند تامین اعتبار است و ۱۶۰ واحد مسکونی در مهرگان در صورت کمک خیرین و بنیاد می تواند به نیازمندان و معلولان واگذار شود.

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در خصوص ضرورت انتقال مرکز درمانی بیماران روان در قزوین اظهارداشت: مرکز درمانی بیماران روانی در ایستگاه راه آهن باید منتقل شود که بنیاد برکت می تواند برای این کار مشارکت کند.

وی افزود: مشکل بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در خصوص ماده ۲۳ و حل موضوع تملک راه و شهرسازی و یا دانشگاه علوم پزشکی باید حل شود تا بتوانیم کارها را با سرعت بیشتری انجام  دهیم.

مهرام یادآورشد: راه اندازی بخش پیوند قلب، کاشت حلزون و بیمارستان روانی از اولویت های دانشگاه است که برای آن در حال تامین ساختمان، نیرو و تجهیزات هستیم.


9287065
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است