بین‌الملل 08:47 - 06 آبان 1395
گروه تروریستی داعش در ادامه جنایات خود ده‌ها زندانی را در نزدیکی موصل اعدام کرد.

اعدام ده ها زندانی در نزدیکی موصل به دست تروریست های داعش
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات عراق روز چهارشنبه اعلام کردند گروه تروریستی داعش در چند روز گذشته ده ها زندانی را در نزدیکی موصل اعدام کرده است. این زندانیان همزمان با پیشروی ارتش عراق از روستاهایی که داعش مجبور به ترک آنها شده بود، به اسارت درآمده بودند.


عبدالرحمن وکاع، عضو شورای استانداری نینوا به خبرگزاری رویترز گفت: بیشتر افرادی که اعدام شدند، از اعضای سابق پلیس و ارتش عراق بودند که در مناطق تحت کنترل داعش در جنوب موصل زندگی می کردند.


وی در ادامه تصریح کرد: تروریست ها، ساکنان این مناطق را مجبور به ترک خانه هایشان کرده و آنها را به اسارت گرفته اند. تروریست ها اسرا را به شهرک "حمام العلیل" در 15 کیلومتری جنوب موصل برده و آنها را اعدام کرده اند.


وکاع به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد: داعش این مردان را با گلوله اعدام کرده است. این اعدام ها با هدف ترساندن دیگران به خصوص در موصل انجام شده است.


از سوی دیگر، هوشیار زیباری، وزیر خارجه پیشین عراق و از سران کُرد این کشور در گفتگو با رویترز اعلام کرد داعش دست کم 65 نفر را در جنوب موصل سه روز پیش اعدام کرده است.


زیباری گفت: تروریست ها حدود یک هفته گذشته، پس از آغاز عملیات علیه آنها به جمع آوری گروگان از دو روستا اقدام کردند.


وی تصریح کرد: بیش از 20 نفر به عنوان مجازات در دو روستا کشته شده اند. همچنین خانواده های کسانی که اعدام شده اند، در "حمام العلیل" و یا موصل بازداشت هستند.


رابرات کولویل، سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد اطلاعات بدست آمده حاکی از آن است که عناصر داعش ده ها نفر را در اطراف موصل هفته گذشته به قتل رسانده اند.


کولویل همچنین گفت: نیروهای امنیتی پنج شنبه هفته گذشته جسد 70 غیرنظامی را در خانه هایی در روستای تلول ناصر در جنوب موصل کشف کردند.


گزارشها همچنین حاکی است داعش 50 افسر سابق پلیس را خارج از موصل روز یکشنبه اعدام کرده است.


ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه 17 اکتبر 2016 (26 مهر) عملیات بازپس گیری موصل، آخرین شهر اصلی تحت کنترل داعش را در این کشور آغاز کردند.




انتهای پیام/



8249135
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است