گوناگون 16:45 - 04 خرداد 1397
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: احتمال بارش‌های بهاری در بخش‌هایی از نیمه شمالی کشور همچنان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد اصغری افزود: امروز و بویژه در ساعات بعدازظهر، بستر برای بارش های سیل آسا در استان های آذریابجان های شرقی و غربی، زنجان، کردستان و کرمانشاه مهیاست ضمن اینکه در عرض های پایین تر مثل استان های چهارمحال و بختیاری ، ایلام، لرستان ، قزوین و ارتفاعات البرز و بلندی های تهران نیز شرایط بارش وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین غرب استان اصفهان در نواحی چون چادگان، میمه، خوانسار و گلپایگان نیز احتمال شرایط رگبار و رعد و برق پراکنده را دارد.



اصغری با اشاره به تداوم فعالیت سامانه توفان حاره ای بر روی اقیانوس هند افزود: تاثیرات این سامانه بعدازظهر امروز به کشورهای یمن و عمان خواهد رسید اما تاثیر بارشی قابل توجهی در ایران ندارد و تنها خاصیت آن این است که موجب تاخیر در گرم شدن هوای نواحی جنوبی کشور می شود و در یکی دو روز آینده باید منتظر خنکی هوا باشیم اما با این حال، هموطنان در هرمزگان وسیستان و بلوچستان منتظر ظهور ابرهای باران زای ناشی از سامانه باشند.

وی افزود: احتمال تلاطم دریا و اختلال در تردد کشتی ها در خلیج فارس وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین در خصوص حجم بارندگی های فردا گفت: ظهور ابرهای باران زا، فردا محدودتر می شود و فقط در شمال شرق کشور در استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، زنجان، اردبیل و گیلان و کردستان هموطنان باید منتظر ظهور ابر باشند و در بلندی های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعدازظهر ابر تشکیل می شود و با بارندگی مواجه خواهیم بود که این بارندگی با تاخیر به شمال شرق کشور می رسد و استان های خراسان های شمالی و رضوی از روز یکشنبه در لحظاتی شاهد بارندگی خواهند بود.

وی همچنین در خصوص استان های جنوبی کشور نیز گفت : عمده ناپایداری های جوی در شرق و جنوب کشور بصورت وزش باد و گرد و خاک ظاهر می شود و کشور چند روزی در آرامش جوی خواهد بود.

وی افزود: موج بعدی بارش ها از سه شنبه ظاهر خواهد شد و حداقل در دهه اول خرداد هم با شدت و ضعف، در نیمه شمالی کشور بارش ها ادامه خواهد داشت.


9790059
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است