علمی فناوری 14:50 - 28 مرداد 1398

نیازهای فناورانه بنگاه‌ها عارضه یابی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، تفاهم نامه همکاری با محوریت رفع مشکلات فناورانه شرکت های زیر مجموعه اتاق بازرگانی تهران با حضور دکتر علیرضا عشوری رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و دکتر بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران منعقد شد.

علیرضا عشوری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در دو حوزه انجام تحقیقات کاربردی و هم‌چنین حمایت موثر از محققان و پژوهشگران، گفت: جشنواره خوارزمی به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره علمی کشور، یکی از برنامه‌های هر ساله سازمان است که با اضافه شدن جشنواره جوان خوارزمی محلی برای شناسایی استعدادها و شکوفایی آنها فراهم کرده است.

وی با بیان این که این سازمان با راه‌اندازی یک مرکز رشد، بستری برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلفی چون هوافضا، نانو و ... ایجاد کرده است گفت: این شرکت‌ها که از نظر علمی و فناوری ظرفیت بسیار بالایی دارند بیش از ۲۰۰ فناوری را تجاری‌سازی و به بازار عرضه کرده‌اند.

وی با بیان این که پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده در این سازمان از جنس صنعت است گفت: در واقع ما نزدیک‌ترین بخش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صنعت هستیم و می‌توانیم خدمات متنوعی در حوزه پژوهش به‌ویژه در حوزه تحقیق و توسعه (R&D) به بنگاه‌های بخش خصوصی ارائه کنیم.

عشوری با بیان این که وظیفه و رسالت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی توسعه صنعت کشور و پیوند فناوری با صنعت است، ابزار امیدواری کرد که امضای تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی تهران سرآغاز فصل تازه‌ای از فعالیت‌های این سازمان و همکاری با بخش خصوصی کشور باشد.

به گزارش مهر، هدف اصلی تفاهم‌نامه منعقد شده بین اتاق بازرگانی تهران و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، ارائه خدمات پژوهشی و فناوری به اعضای اتاق بازرگانی تهران است که می‌تواند به صورت‌های مختلفی از خدمات آزمایشگاهی گرفته تا مشاوره در حوزه مالکیت معنوی و اعتبارسنجی متجلی شود.

همکاری در زمینه عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و خدماتی، شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای فناورانه بنگاه‌ها، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی، ارزیابی و پایش توانمندی فناورانه شرکت‌های عضو اتاق، برگزاری تورهای فناورانه، همکاری در توسعه واحدهای تحقیق و توسعه، تسهیل حضور دانشجویان به عنوان کارآموز در واحدهای صنعتی و خدماتی، بهره‌برداری از امکانات و تجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاهی، همکاری در تدوین استانداردهای مورد نیاز بخش صنعت، حمایت از دانشجویان دکترای پژوهش‌محور و .... از دیگر زمینه‌هایی است که در این تفاهم‌نامه دیده شده است.


10212929
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است