ورزشی 10:10 - 03 اسفند 1397
رئیس فدراسیون اسکی می‌گوید فدراسیون اسکی به یک خانه تکانی بزرگ نیاز دارد.

افشاگری رئیس فدراسیون اسکی: قرارداد ۳۰۰ میلیونی را ۳۰ میلیون بستند/ اینها باید از اسکی بروند

به گزارش ایسنا، سید عبدی افتخاری، در مجمع سالیانه فدراسیون اسکی اظهار کرد: در سال ۹۶ فدراسیون اسکی را با دو میلیارد بدهی تحویل گرفتم که هر سال هم به رقم این بدهی اضافه می‌شود. بخشی از این بدهی‌ها با حمایت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و اسپانسر تأمین شد.

وی افزود: در سال ۹۵ عمده استان‌ها به غیر یک یا دو استان فعالیت نداشتند و شرایطی به وجود آمده بود که بی‌میلی به اسکی در استان‌ها مشاهده می‌شد. سال‌ها قشری خاص به واسطه منافع شخصی‌، برای اسکی ایران تصمیم‌گیری می‌کردند.

افتخاری ادامه داد: از جمله فعالیت‌های مهمی که فدراسیون در دستور کار خود قرار داده بود، پرداختن به استعدادیابی است. المپیاد استعدادهای برتر در بخش آلپاین و اسنوبرد سنین پایه تا کنون در استان‌های اصفهان و فارس برگزار شده و هفته آینده در بخش صحرانوردی در امام‌زاده هاشم پایان می‌یابد. طرح استعدادیابی از سال ۹۵ آغاز، در سال ۹۶ اجرا و در سال ۹۷ و ۹۸ فرایند آن تکمیل خواهد شد. برای استعدادیابی، کلاس‌های ویژه مربیان استعدادیاب داشتیم که پس از سال‌ها توانستیم تجهیزات در اختیار استان‌ها قرار دهیم، هرچند هزینه فدراسیون اسکی در سال جاری سه برابر شد.

وی ادامه داد: کلاس‌های مربی‌گری در حجم گسترده برگزار شده است. از سال ۹۵ با حضور مربیان سوئیسی، تمام مربیان کشور در درجه‌های یک، دو و سه به طور مجدد در آزمون‌ها شرکت کردند. این روند در سال ۹۷ نیز انجام گرفت. در سال ۹۸ برنامه‌های ما ادامه فعالیت‌مان در سال‌های گذشته خواهد بود. پیش‌بینی ما این است که در سال ۹۸ مسیر خوبی را طی کرده و از مربیان خارجی و دانش آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون اسکی گفت: باقر کلهر سرمربی تیم ملی اسکی ایران، با چهار ورزشکار به سوئد اعزام شده بود. در حالی که پیش از این ورزشکار سالاری در اسکی حکم‌فرما شده بود. جالب است بدانید یک زمانی تیم ملی برای اردوی تدارکاتی به اتریش اعزام می‌شد و باز می‌گشت اما در نهایت پیش از این‌که تیم به اتریش اعزام شود، کسی که قرار بود به المپیک اعزام شود، از قبل مشخص شده بود و تمام شرایط رقابت آزاد و فضای مناسب بسته شده بود.

رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: یکی از مشکلات ورزش سن بالای ورزشکاران است و فراموش نکنیم سن بالای ورزشکاران نه تنها موجب رکود فعالیت‌های بدنی می‌شود، بلکه ادعاها و توقع ورزشکاران را نیز افزایش می‌دهد.

افتخاری یادآور شد: وقتی مربی با یک ویژگی خاص انتخاب می‌شود، در واقع مربی چند بازیکن خاص می‌شود و در نتیجه فدراسیون همیشه برای خدمات دادن بدهکار خواهد بود. طبق بررسی‌هایم خدماتی که فدراسیون به ورزشکارانش داده معادل دو کشور اروپایی است. برخی از ورزشکاران در حالی خدمات فراوانی دریافت کرده‌اند که بسیاری از استان‌های کشور با حداقل امکانات تلاش می‌کنند تا به اسکی روی آورند. اتفاقاً نخبگان خوبی در برخی از استان‌ها وجود دارد. قطعاً در فدراسیون باید تغییرات به وجود می‌آمد.

وی در خصوص تغییرات اساسی فدراسیون افزود: تغییرات آرام آرام شروع شد و سرمربی تیم ملی تغییر کرد. مربیان جدید باید بتوانند نسل نو را مدیریت کنند. قشری وسیع در کنار فدراسیون سال‌ها به فکر منافع شخصی خود بودند. فدراسیون اسکی برای اسپانسرینگ با یک شرکت به دنبال منعقد کردن قراردادی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان بود، اما یک نفر در فدراسیون همین قرارداد را با آن شرکت با رقم ۳۰ میلیون تومان بسته‌است. همین افراد باید از بدنه اسکی کنار بروند، چرا که اگر بخواهند بمانند، نمی‌توان کار کرد.

رئیس فدراسیون اسکی عنوان کرد: آغاز طرح استعدادیابی در یکی دو سال اخیر جزو برنامه‌های اصلی فدراسیون بوده است، اما برخی از استان‌ها در اوایل همکاری نمی‌کردند، اما آرام آرام تمام استان‌ها طرح استعدادیابی را اجرا کرده و تغییرات را پذیرفتند. برخی از دوستان نیز پس از استعفای سرمربی استعفا دادند، اما هیچ اتفاقی رخ نداد، چرا که داشته‌ای نداشتیم که بخواهیم از دست بدهیم.

وی افزود: مسابقاتی برگزار می‌کردیم و مدت‌ها به آن افتخار می‌کردیم، اما اگر علم امروز را داشتیم می‌توانستیم خودمان را به سکوها نزدیک کنیم. در حال حاضر احساس می‌کنیم که پایان دوران ورزشکار سالاری رسیده است. در مقطعی تلاش کردیم تیم بزرگسالان را به المپیک اعزام کنیم، اما در روزهای اولی که روی یخ قرار گرفتیم، متوجه شدیم، که در این رشته خیلی عقب هستیم و از مسابقات ترس داشتیم. دلیلش هم اعتماد به نفس کاذب بود.

رئیس فدراسیون اسکی تاکید کرد: برای ورزشکاران بالای ۲۵ سال هرگونه هزینه‌ای کنیم فقط اتلاف هزینه است. تمام هزینه را باید به سنین پایه اختصاص دهیم. بزرگ‌بینی مربیان کم دانش نتیجه‌اش دعوا با تک ورزشکارش در شب المپیک می‌شود. این‌ها مشکلاتی است که در فضای اسکی کشور وجود داشته است. در حال حاضر فدراسیون اسکی قصد دارد که تمام هزینه‌های خود را به سنین پایه اختصاص دهد و فقط یک یا دو ورزشکار را به عنوان نمونه برای سایر ورزشکاران باقی گذارد. به دنبال جذب منابع خارجی خوب برای اسکی هستیم چرا که اسکی به یک خانه تکانی نیاز دارد تا بتواند زیر ساخت‌ها را تغییر داده و مسیر را برای آیندگان فراهم سازد.

انتهای پیام


10060958
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از دعوت از بازیکن پرسپولیس برای ادای پاره‌ای از توضیحات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعلی آذرپیرا با پیروزی مقابل حریف مغولستانی خود سهیمه المپیک پاریس را کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعلی آذرپیرا با پیروزی مقابل حریف مغولستانی خود سهیمه المپیک پاریس را کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش قایقرانی ایران در ماده کایاک ۲۰۰ متر قهرمانی آسیا به مدال برنز رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی با چند ملی پوش شانس کسب سهمیه المپیک دیدار و گفت و گو کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت و انتخابی تیم ملی با معرفی نفرات برتر در بخش پسران به پایان رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است