استانی 20:37 - 01 شهریور 1396
از محل منابع زکات؛
بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: طی پنج ماه نخست امسال، سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری و سه میلیارد تومان آن صرف امور نیازمندان شد.

۳ میلیارد تومان برای محرومان خراسان شمالی هزینه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس اهرابی با اشاره به راهبردهای اساسی کمیته امداد درحوزه توانمند سازی محرومان، اظهار کرد: طبق برنامه های کلان این نهاد، امسال پیش بینی شده بخش قابل توجهی از منابع زکات برای رفع نیاز محرومان هزینه شود.

اهرابی با بیان اینکه در چند سال گذشته بخش قابل توجهی از زکات برای ساخت پروژه های عمرانی در روستا هزینه می شد، تاکید کرد: از سال ۹۴  در یک رویکرد جدید قرار شد منابع زکات به سمت توانمند سازی خانوار های محروم استان هدایت شود.

وی با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد زکات در سال ۹۶  قرار است برای نیاز خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد و همچنین اقشار آسیب پذیراستان هزینه شود، گفت:خوشبختانه با همکاری مناسب شورای زکات استان، سه میلیارد تومان از زکات پرداختی، صرف نیاز های درمانی، معیشتی، جهیزیه، مسکن واشتغال خانوار های نیازمند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان میزان پرداخت زکات در پنج ماهه سال ۹۶ را بیش از سه میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از مجموع زکات پرداختی حدود یک میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان  توسط دامداران وکشاورزان استان در قالب زکات مال پرداخت شده است وهمچنین بیش از ۳۵ میلیون تومان آن هم در قالب شجره طیبه توسط یکی از خیران شهرستان اسفراین به محرومان این نهاد هدیه شد.

اهرابی در ادامه به زکات فطره پرداخت شده از سوی مردم روزه دار استان اشاره کرد ویاد آور شد: مردم خدا دوست استان خراسان شمالی در سال ۹۶ بیش از یک میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند که یک میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان آن زکات عام، ۴۰ میلیون تومان فطریه سادات، ۵۴۸ میلیون تومان کفاره غیر عمد و۷۸ میلیون تومان هم کفاره عمد بوده است.

وی درباره وضعیت پرداخت زکات در شهرستان های هشتگانه استان نیز گفت: مردم نوعدوست شهرستان راز وجرگلان با پرداخت حدود ۶۰۰ میلیون تومان زکات بیشترین و اسفراین با پرداخت ۲۷۰ میلیون تومان کمترین پرداخت را داشته اند.

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی همچنین یاد آور شد: امسال۲۰۰میلیون تومان ازکل منابع پرداختی زکات برای ساخت وتعمیر پروژه های عمرانی در روستای های استان صرف شده است.

اهرابی در ادامه گزارشی از روند پرداخت زکات در سال ۹۵ ارائه کرد وگفت: در سال گذشته، ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات از سوی کشاورزان و دامداران استان پرداخت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، ۲۲ درصد رشد داشت.

وی بیان کرد: دو میلیارد تومان از زکات جمع آوری شده در سال ۹۵، برای نیاز محرومان در زمینه های مسکن، اشتغال، درمان، تحصیل شده و مابقی نیز برای ساخت طرح های عام المنفعه، راه روستایی، ساخت، تکمیل، مرمت مسجد و غیره هزینه شده است.


9382967
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است