گوناگون 15:39 - 20 فروردین 1399

اعلام پروتکل‌ بهداشتی غسل اموات کرونا/مدیریت بیماری موقت است

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش جهانپور، بعد از ظهر چهارشنبه در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، اظهار کرد: اگر سازمان بهداشت جهانی را بخواهیم وارد مقوله سیاسی کنیم تا حدودی می‌توان گفت سازمان بهداشت آمریکا محور است اما ما نمی‌خواهیم سلامت را وارد سیاست کنیم و این سازمان یک سازمان بین المللی غیرسیاسی است و همکاری ما هم با این سازمان ادامه دارد. اگر قرار است برای مقابله با بیماری کرونا به یک رویکرد مشترک برویم باید ارزیابی‌هایی سیاسی به سازمان بهداشت جهانی را کنار بگذاریم و اگر دولت امریکا هم چنین چیزی گفته باشد حائز اهمیت نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا پروتکل‌های شستشوی بهداشتی به غسالخانه بهشت زهرا برای غسل میت‌های کرونایی اعلام شده است یا خیر، گفت: پروتکل‌ها برای شستشوی جسد ابلاغ شده و آموزش‌های لازم به غسال‌ها داده شده است، نحوه شستشو، انتقال، تدفین و محلول ضدعفونی و…، همگی هم شفاهاً هم کتباً به آرامستان ها اعلام شده است، البته در دیگر استان‌ها شستشوی اموات کرونایی از روزهای قبل در جریان بوده و تهران چند روزی است که شروع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: فاصله تشخیص اولین مورد کرونا مثبت در ایران تا اعلام آن به افکار عمومی و جامعه یک ساعت هم طول نکشید و ما در این مورد صادق بودیم و هستیم.

وی ادامه داد: هشدار برای ترکیه به مراتب واجب تر از هشدار برای تهران است چون که تهران پیک را پشت سر گذاشته و ترکیه هنوز به پیک نرسیده است. روند کرونا در ایران مدیریت شده ولی فاز مدیریتی موقت است و اگر مردم مجدد به خیابان‌ها بیایند و رعایت نکنند، این مدیریت از دست ما خارج می‌شود.

جهانپور بیان کرد: اگر کسی یک بار از استخدام دولتی خارج شد دیگر اجازه به کارگیری او حتی به بهانه کرونا را نداریم و یک نفر دو بار نمی‌تواند استخدام دولت شود، البته ممکن است مواردی باشد که قابل بازگشت به کار باشد که باید از مجاری قانونی پیگیری کرد.

وی گفت: مبلغی که تخصیص شده برای هزینه کرد در حوزه کرونا است که بخشی از آن به وزارت بهداشت هم تعلق می‌گیرد. البته دقیقاً معادل مبلغی که از صندوق ذخیره ملی برداشت شده است، رقم بدهی وزارت بهداشت به شرکت‌های بیمه است. این مبلغ هیچ ربطی به بیمارستان‌های خصوصی که مشکل دارند، ندارد.

در حال تکمیل…


10476107
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است