اقتصادی 03:30 - 04 بهمن 1397
کارشناسان فعال در صنعت هوایی و هوانوردی به تازگی در گزارشی از جدیدترین پیش‌بینی‌های خود برای آینده پیش روی این حوزه در سال جاری ۲۰۱۹ میلادی سخن گفته‌اند.

پیش‌بینی اوضاع صنعت هوایی در سال ۲۰۱۹

به گزارش ایسنا، با توجه به پیش‌بینی کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و افزایش بحران های اقتصادی و قیمت سوخت در جهان، بسیاری از کارشناسان پیش‌تر برآورد کرده بودند که صنعت هوانوردی و کسب و کار شرکت‌های هواپیمایی در جهان با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

حالا در تازه‌ترین گزارشی که این کارشناسان منتشر کرده‌اند، موارد متعددی ذکر شده است که همه آنها می‌توانند در صورت رخ دادن، اتفاقات مهمی در صنعت هوایی جهان به شمار بیایند.

۱. کاهش قابل توجه در میزان سودآوری

ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی متعددی در جهان به دلیل دست و پنجه نرم کردن شهروندان کشورهای مختلف با بحران های شدید اقتصادی و کاهش نرخ سفرهای هوایی و توریسم، مجبورند که در رقابت تنگاتنگی که میان آنها برقرار است، قیمت های تور و بلیت های هواپیماهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند که همین مساله تاثیر منفی بزرگی بر میزان سودآوری و درآمدزایی سالانه آنها می‌گذارد.

۲. افزایش قیمت سوخت

قیمت سوخت نیز یکی از مهم ترین مولفه های اصلی و اساسی در کاهش میزان سفرهای هوایی در جهان به شمار می رود. ایرلاین ها نیز تحت تاثیر افزایش قابل ملاحظه قیمت سوخت و بنزین موردنیاز برای هواپیماهای خود و جلوگیری از زیان دهی مالی مجبورند نرخ بلیت سفرهای هوایی را افزایش دهند که این امر نیز در نهایت به روند نزولی صنعت هوانوردی در جهان ختم خواهد شد.

۳. احتمال ادغام ایرلاین های مختلف

در بسیاری از کشورهای جهان بخصوص آنهایی که تحت تحریم های اقتصادی و کمبود بودجه برای تامین نیازهای صنعت هوایی مواجه شده اند، خیل عظیمی از شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها با خطر ورشکستگی و انحلال روبرو هستند که همواره یکی از بهترین راهکارهای ممکن برای جلوگیری از این اتفاق، امکان ادغام دو یا چند ایرلاینی است که با یکدیگر سر موضوعات مربوطه به توافق می‌رسند.

۴. کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی

از آنجایی که قیمت سوخت و برخی دیگر از عوامل تاثیرگذار موجب شده است که قیمت نهایی نرخ بلیت سفرهای هوایی بیشتر از گذشته شود، بسیاری از شهروندانی که قصد سفر به جاهای مختلفی از جهان و یا کشور خود را دارند، ترجیح می دهند که از گزینه های جایگزین سفرهای هوایی همچون قطار، اتوبوس و خودروی شخصی استفاده کنند تا هزینه های سفر خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

۵. ورود تکنولوژی های جدید به صنعت هوایی

با توجه به آنکه تکنولوژی‌های جدید به تمامی حوزه ها و صنایع مختلف نفوذ و ورود پیدا کرده است، انتظار می رود که فناوری به صنعت هوایی نیز کمک بسزایی کند و موجب تسهیل در کار کادر پرواز، خلبانان، مسئولان برج مراقبت، اداره گمرک در فرودگاه، مسئولان و ماموران امنیتی و مسافران  شود.

در یکی از جدیدترین نظرسنجی و تحقیقات صورت گرفته، کارشناسان دریافتند که مسافران برای کاهش زمان چکاپ های امنیتی قبل و بعد از پرواز و جلوگیری از ایستادن در صفوف طولانی برای بررسی گذرنامه، بلیت و احراز هویت، فرودگاه‌های سراسر جهان باید از فناوری های تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌گیری کنند.

آنها همچنین از ایرلاین ها و شرکت های هواپیماسازی انتظار دارند که خدمات سرگرم کننده بهتری را برای آنها در طول مدت زمان پرواز حتی در کلاس های اکونومی تدارک ببینند که از جمله مهم ترین آنها می توان امکان اتصال به اینترنت وای فای در تمام هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی کشورهای مختلف اشاره کرد.

انتهای پیام

مترجم: شیما قاسمی

دبیر خبر: مریم طاووسی


10036723
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است