استانی 08:05 - 01 بهمن 1399

روند افزایشی کرونا با کاهش حساسیت مردم در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، سراج الدین عارف نیا شامگاه سه شنبه در گفتگوی خبری اظهار کرد: آمار بستری های گلستان به ۳۷۳ نفر رسیده و روند افزایشی را شاهد هستیم.

وی افزود: امیدوار بودیم که آمار کاهشی ادامه داشته باشد اما منحنی بستری سینوسی است و این امر نشان می‌دهد که ما به کنترل بیماری نرسیده‌ایم و خلاهایی وجود دارد.

عارف نیا بیان کرد: گلستان هنوز در مرحله پیک سوم بوده و زمان زیادی لازم است تا از این پیک خارج شویم.

وی با اشاره به روند افزایشی و نوسان نمودار بستری ها گفت: اگر مردم گلستان با هم متعهد شوند و فرهنگ کرونایی را رعایت دو هفته زمان می‌برد تا اثر خود را نشان دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: متاسفانه مشاهده می شود افرادی بدون ماسک وارد مغازه شده و دیگران هم حساسیت لازم را در برخورد به آنها نشان نمی‌دهند.

عارف نیا بیان کرد: اگر عکس العمل مناسبی نسبت به فرد فاقد ماسک در جامعه ارائه شود مطمئناً در پیشگیری از کرونا تاثیر دارد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک، گفت: اگر در یک محل دو طرف ماسک داشته و فاصله فیزیکی را رعایت کنند احتمال انتقال به زیر پنج درصد می رسد و اگر یک نفر ماسک داشته باشد احتمال انتقال ۵۰ پنج است لذا ماسک زدن یک نفر به تنهایی فایده ندارد.


10911866
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است