استانی 11:15 - 15 آذر 1399
معاون قضایی رئیس کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف خبر داد:
ایسنا/کردستان معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: با تلاش شبانه روزی شوراهای حل اختلاف کانون اصلاح و تربیت شهرستان سنندج پرونده پسر جوانی که پدر خود را به قتل رسانده بود منجر به رضایت شد.

رهایی قاتل از پای چوبه دار با رضایت اولیای دم در سنندج

بهادر اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شهریور ماه سال 1396 در شهرستان سنندج در پی یک نزاع خانوادگی پسر، پدر خود را به قتل رساند که پس از طی مراحل دادرسی نهایتا در سال 97 حکم قصاص نفس صادر و آماده اجرای حکم شد و نهایتا پرونده به شعبه ویژه کانون اصلاح و تربیت شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع می شود.

وی افزود: با تلاش اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم نهایتا در تاریخ 22 آذر ماه سال جاری اولیای دم مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف بیان کرد: این پرونده هشتمین پرونده قتل عمدی بود که در سال جاری با تلاش دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم به خیر شد و نقش اعضای شوراهای حل اختلاف در این اقدامات خداپسندانه کاملا پر رنگ است.

اسدی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری به عمل آید.

وی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است از اقدام انسان‌دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد.

انتهای پیام


10841185
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است