اجتماعی 14:11 - 30 دی 1399

اشتغال ۱۰۰ هزار مددجو در صنعت فرشبافی/رونمایی از نشان جمعی احسان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمرتضی بختیاری در مراسم رونمایی از علامت جمعی «احسان» برای فرش مددجویان که امروز برگزار شد، گفت: فرش تولیدی توسط مددجویان کمیته امداد با ۳۵ سال سابقه به گستردگی جغرافیای ایران به عنوان یک محصول با کیفیت و متنوع در بازارهای داخلی و بین‌المللی شناخته می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، ادامه داد: فرشبافی به عنوان یک شغل خانگی، زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جامعه هدف کمیته امداد و به طور خاص زنان سرپرست خانوار و دختران را فراهم کرده و برنامه ما توسعه این میزان به چند صد هزار شغل در برنامه‌های آینده این نهاد است.

بختیاری با بیان اینکه تولید فرش یک هنر و صنعت دیرین در ایران است، اضافه کرد: این صنعت کهن یک مزیت برای کشورمان است که در تمام جهان شناخته شده است و بازارهای بین‌المللی خوبی دارد. با توسعه و تکمیل زنجیره ارزش این محصول، بازار فرش ایران ظرفیت اشتغال فراوانی را در اختیار اقشار محروم قرار خواهد داد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به موفقیت‌های مددجویان این نهاد در حوزه تولید فرش، خاطرنشان کرد: ثبت علامت جمعی «احسان» برای فرش مددجویان کمیته امداد برای نخستین‌بار در کشور رخ می‌دهد که پس از سنجش کیفی محصولات و تطبیق دستورالعمل‌های مشخص و استانداردهای جهانی، انجام شده است.

وی فرش را یک محصول استراتژیک برای کشورمان دانست و تاکید کرد: با توجه به عضویت کمیته امداد در دفتر برندینگ مرکز مالکیت معنوی، این علامت با درج بر روی محصولات مددجویان می‌تواند اعتماد مخاطبان را جلب کرده و جایگاه محصولات آنان را ارتقا دهد. نشان احسان همچنین در ارتقای کسب و کار در سطح ملی و بین‌المللی برای جامعه تحت حمایت بوده مؤثر بوده و گامی اساسی در رشد محصولات خواهد بود.

بختیاری اظهار کرد: سازمان جهانی ثبت مالکیت فکری متعهد شده است تا پنج سال زمینه معرفی محصولات فرش مددجویان را در سطح جهان انجام داده و زمینه ارتقای جایگاه این محصول در سطح بازارهای بین‌المللی را فراهم کند. همچنین ثبت جهانی این علامت تجاری، موجب ایجاد حقوق مالکانه برای تولیدات مددجویان شده و جلوی هرگونه سو استفاده را خواهد گرفت.

وی با اظهار امیدواری در مورد اینکه با اجرای برنامه‌های مصوب کمیته امداد و توسعه اشتغال، موضوع توانمندسازی و شکوفایی استعدادهای مددجویان عملی شود، افزود: طی سال‌های گذشته ارتقای حقوق مالکیت معنوی با توجه به نقش محوری آن در توسعه اقتصادی جامعه، مورد توجه مسئولان و اندیشمندان حوزه اقتصاد قرار گرفته و پروژه توانمندسازی مالکیت معنوی جهت تقویت و رقابت‌پذیری کسب و کارها از طریق ثبت علامت‌های تجاری، طرح‌های صنعتی و نشانه‌های جغرافیایی یکی از برنامه‌های ثبت است تا با فاصله‌گیری از روش‌های سنتی در تجاری‌سازی و کمک به رونق کسب و کار و ارزش افزوده، شاهد رشد چند برابری و استانداردسازی فعالیت‌های اقتصادی باشیم.

رئیس کمیته امداد این نهاد را پیشرو در ایجاد اشتغال در کشور عنوان کرد و گفت: حدود ۳۰ درصد بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند که توسعه و تمرکز بر زنجیره‌های ارزش، بهبود فضای کسب و کار و استفاده از ظرفیت مختلف اشتغال کشور همچون مراکز نیکوکاری، پارک‌های علم و فناوری، کارآفرینان و راهبران شغلی از برنامه‌های کمیته امداد برای توسعه اشتغال میان محرومان است.


10910982
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان اسلام‌شهر از دستگیری عاملان رعب و وحشت در اسلامشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: بیش از پنج هزار عمره‌گزار در ماه شوال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: بیش از پنج هزار عمره‌گزار در ماه شوال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار گودرزی گفت: چند روز پیش انتشار فیلمی از صحنه سرقت بعنف در اتوبان صدر ذهن‌ها را متوجه خود کرد و فرصتی فراهم شد تا یک بار دیگر پلیس آگاهی تهران بزرگ اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی و هوشمندی کارآگاهان خود را به رخ مجرمین بکشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» خواستگار شرور وقتی از دختر مورد علاقه‌اش جواب منفی شنید با حمله به خانه او و ضرب و جرح خانواده‌اش وی را ربود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» زورگیران پل صدر تهران توسط پلیس آگاهی در مازندران دستگیر شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تاکسی‌های اینترنتی اگر نگران راننده‌ها هستند، کمیسیون آن‌ها را کم کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران گفت: وام بازنشستگان تامین اجتماعی امسال افزایش پیدا می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ تهران گفت: به منظور سامان‌بخشی وضعیت پارک موتورسیکلت‌ها در معابر شهری پهنه مرکزی پایتخت، طرح تامین زیرساخت‌های لازم و ایجاد ۵٠ محل برای توقف و پارک موتورسیکلت در نواحی ۶ گانه در دستور کار قرار گرفت. ...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: با راه‌اندازی پایانه شرق جدید تا اواخر خردادماه امسال، پایانه شرق سابق جمع‌آوری خواهد شد و تغییر کاربری خواهد داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است