گوناگون 14:35 - 13 آذر 1400

توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در راهبرد «علوم پزشکی شهیدبهشتی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کار بسیار ارزنده ای در جمع آوری و تدوین برنامه راهبردی دانشگاه در مدت زمان کوتاهی انجام شده و کیفیت نیز در کنار سرعت و شتاب مورد لحاظ قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه راهبردی افزود: هنگامی که برنامه وزینی در سطح برنامه راهبردی دانشگاه انجام می شود باید بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به عنوان دو راهنمای اصلی و راهبردی در تدوین این برنامه لحاظ شود تا این سند جزو اسناد فاخر دانشگاه درخشش خاصی یابد.

زالی با تاکید بر تحقق برنامه گفت: این برنامه ها باید به شکلی تحقق یابد که در سال آتی اجرای آن قابل ارزیابی باشد و بتوان به راحتی تعیین کرد که در هر معاونتی هر برنامه ای به چه میزان تحقق و پیشرفت داشته است و یک بسته برای ممیزی و فازبندی برنامه ها نیز طراحی شود.

رئیس شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: برنامه راهبردی دانشگاه به عنوان شناسنامه و سند دانشگاه تلقی شده و پس از نهایی شدن آن در هیئت امنای دانشگاه به منظور ضمانت اجرایی سالیانه آن باید مصوب شده و یک نسخه از آن به وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت، قوای سه گانه و دانشگاه های معتبر در داخل کشور و خارج از کشور ارسال شود.

در ادامه این جلسه که با حضور مسئولان کمیته های تخصصی برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، دکتر محمد فرح بخش مشاور راهبردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شورای راهبردی، ساختاری با محوریت ریاست دانشگاه شکل گرفت.

مدیر توسعه سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در این ساختار ۱۰ کمیته تخصصی شامل کمیته های توسعه و مدیریت منابع، آموزشی، بین الملل، دانشجویی و فرهنگی، غذا و دارو، تغذیه، تحقیقات و فناوری، بهداشتی، درمان، توسعه فناوری و تحول دیجیتال تشکیل شدند که مسئولان کمیته ها در هر مرحله تعامل را انجام دادند و رئیس چارچوب برنامه را تعیین کرد.

وی افزود: همه به صورت شبانه روزی تلاش کرده و دراین فرصت کوتاه پیشرفت قابل قبولی در شأن دانشگاهی که مزین به نام شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی است انجام شده است.

مشاور راهبردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: یکی از نکات مهم در تدوین این برنامه استفاده از اسناد بالادستی به ویژه ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری است که چراغ راه برنامه راهبردی دانشگاه خواهد بود.



وی یادآور شد: این موارد در تدوین چشم انداز، ماموریت، بیانیه ها و ارزش ها و تمام مواردی که در فتح باب یک برنامه مورد توجه است به سرعت و با دقت و صحت لحاظ شده است.



فرح بخش افزود: این کار به مرحله SWOT رسید و قوت ها، ضعف ها، تهدیدها و فرصت ها نیز با همکاری کمیته های تخصصی و راهبردهای دانشگاه تعیین و موضوعات راهبردی حیاتی در دو بخش مثبت و منفی مشخص شد که یکی از آنها رسیدن به مرجعیت علمی بود.

اعضای اعضای شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شامل دکتر علیرضا زالی، دکتر حسن پیری، دکتر حسن امامی، دکتر محمد فرح بخش، علیرضا جاوری، دکتر جمال شمس، دکتر سعید غلام زاده، دکتر فرشاد اخوتیان، دکتر محمد رستمی نژاد، دکتر محمدرضا سهرابی، دکتر سعید صفری، دکتر لیلا عظیمی، دکتر سلیمان احمدی، دکتر سیدسعید شریعت و دکتر سید امیر محمد مرتضویان هستند.


11349597
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است