بین‌الملل 18:01 - 29 مهر 1398
لبنان کشوری عربی است که بدهی‌های سنگینی دارد و این روزها شاهد موجی از اعتراضات در سایه وضعیت نا بسامان معیشتی و اقتصادی است تا جایی که برخی معترضان خواستار استعفای دولت هستند.

پیامدهای استعفای احتمالی دولت لبنان

به گزارش ایسنا، در سایه اعتراضات در لبنان پایگاه خبری بلومبرگ سوالاتی را درخصوص سقوط احتمالی دولت سعد الحریری، نخست وزیر لبنان و پیامدهای آن مطرح کرده است.

این پایگاه خبری در گزارشی که امروز (دوشنبه) منتشر شد، اعلام کرد که خطرات اقتصادی بزرگی برای لبنان وجود دارد و این نیاز وجود دارد تا منابع مالی جدیدی برای آن تامین شود.

بلومبرگ اعلام کرد: بحران در لبنان این کشور را به سمت مرحله‌ای پیش برده که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد و در صورت استعفای دولت جذب سرمایه‌های جدید از کشورهای حوزه خلیج فارس یا غرب دشوارتر می‌شود.

این پایگاه خبری همچنین اعلام کرد: برخی از اعضای حزب‌الله لبنان هم در معرض تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که کسری بودجه سال جاری میلادی در لبنان به حدود ۳۰ درصد از تولید داخلی برسد. صندوق بین‌المللی پول هم‌چنین گزارش جدیدی را ارائه کرده که در آن پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی که در سال ۲۰۱۸ سه درصد بود به دلیل عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی و نیز رکود شدید در بخش املاک و مستغلات، ضعیف و راکد باقی بماند.

انتهای پیام


10272300
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی تاجیکستان تمامی بستگان یکی از عوامل حمله تروریستی به مجتمع «کروکوس» را دستگیر کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی عضو پارلمان انگلیس، تمایل نداشتن دولت لندن برای استرداد موسس پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» به آمریکا را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به گزارش یک رسانه عبری، رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگی ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با وزیر امنیت کره شمالی دیدار و در مورد مسائل امنیت منطقه ای گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جنایات جدید رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا پرده برداشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۰ سرباز اوکراینی را کشته و ۱۳۱ پهپاد آن را ساقط کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمیت هالیوی در یک گزارش به پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمان آغاز جنگ پس از هفتم اکتبر، جنبش حماس ده دستاورد محقق کرده است، در حالی که این رژیم فقط یک دستاورد داشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بزرگترین شرکت آب و فاضلاب انگلیس موسوم به «تمز واتر» در پی انصراف سهام‌دارانش برای تزریق ۵۰۰ میلیون پوند کمک اضطراری برای نجات این شرکت، با خطر ورشکستگی روبه‌روست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است