علمی فناوری 09:33 - 05 بهمن 1399
با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای صورت می‌گیرد
دانشکده کامپیوتر دانشگاه تهران و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری در زمینه رفع مشکلات صنعت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی منعقد کردند.

رفع چالش‌های صنعتی با هوش مصنوعی

به گزارش ایسنا، باتوجه به ظرفیت یکی از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی و برخورداری از بزرگترین مجموعه انسانی هوش مصنوعی در کشور، این شرکت با دانشکده کامپیوتر دانشگاه تهران تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن قرار است این شرکت با همکاری دانشکده کامپیوتر دانشگاه تهران، مشکلات صنعت را شناسایی و با استفاده از هوش مصنوعی برطرف کنند.

براساس این تفاهم‌نامه، مشکلات صنایع در حوزه هوش مصنوعی در قالب دستورکارهایی از سوی این شرکت دانش‌بنیان با دانشکده کامپیوتر دانشگاه تهران مطرح و با همکاری این دو نهاد، راه حل‌های علمی و عملیاتی برای رفع مشکلات صنعت طراحی و ارائه می‌شود.

دکتر ناصر سلطانی رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در این جلسه گفت: در این قرارداد موضوع هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف که دارای کاربردهای ملی و بین المللی است، مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه قرار است دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و این شرکت دانش‌بنیان در زمینه روش‌های نوین هوش مصنوعی مانند یادگیری تعاملی و اجتماعی برای کاربردهای مهم و آینده‌نگر مانند خودروهای خودران، سیستم‌های آموزشی و غیره را عملیاتی کنند.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران با ابراز امیداوری از اینکه بتوانند با استفاده از پتانسیل این شرکت دانش‌بنیان ابزارهای نوین هوش مصنوعی را تولید و در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ارائه کنند، اظهار کرد: این آمادگی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران وجود دارد که در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی از جمله توسعه آموزش مجازی با این شرکت دانش‌بنیان همکاری کند.

دکتر رسولی‌زاده مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز با بیان اینکه این شرکت براساس توانایی و پتانسیلی که در حوزه هوش مصنوعی دارد می‌تواند با همکاری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در زمینه‌های مختلف از جمله خودروهای خودران فعالیت علمی و تحقیقاتی داشته باشد، یادآور شد: درحال حاضر بسیاری از سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مختلف از این شرکت دانش‌بنیان تقاضا دارند که در حوزه خودروهای خودران فعالیت کند که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه و با همکاری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران بتوانیم به این مهم دست یابیم.

وی از انتشار نسخه سوم کتاب بوم‌شناسی هوش مصنوعی توسط این شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: در این کتاب به صورت مفصل به جایگاه هوش مصنوعی در ایران و جهان پرداخته شده است. در این کتاب تجربیات ایران و جهان در حوزه هوش مصنوعی ارائه شده و همچنین شرکت‌های فعال و خدمات آنها در حوزه هوش مصنوعی در این کتاب معرفی شدند.

انتهای پیام


10917885
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستاورد جدید محققان ایرانی در تولید مخلوط آسفالتی یکی از راهکار‌های مناسب برای دفع بهداشتی پسماند تصفیه روغن موتور است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اگر از جمله کسانی هستید که از خالی شدن سریع باتری ساعت هوشمند خود رنج می‌برید، حتما اشتباهاتی در مورد استفاده از آن انجام می‌دهید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تیموری سنگانی گفت: به محض بروز مشکلات گفتار، زبان و بلع در هر سنی، مراجعه سریع به مراکز درمانی و توانبخشی می‌تواند در درمان موثر باشد. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که به‌خوبی ثابت شده که فشار خون بالا و دیابت از عوامل خطر حمله قلبی هستند، کارشناسان می‌گویند علائم مشخصی وجود دارد که در روز‌ها و هفته‌های قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزودن برچسب میزان کالری غذا‌ها در منوی رستوران‌ها، می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است