اقتصادی 17:15 - 13 آذر 1400

اولین جلسه کارگروه‌ ملی بیابان زدایی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اولین نشست کارگروه ملی بیان زدایی پس از ۴ سال با ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس این کارگروه، مسعود منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نمایندگان وزارتخانه های عضو و رؤسای سازمان ها در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این نشست، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کارگروه ملی بیابان زدایی، اظهار کرد: منابع طبیعی متعلق به مردم و حیات تمام مردم به آن وابسته است بنابراین به یک عزم ملی برای حفاظت از آن نیاز داریم.

وی افزود: ما باید کار اجرایی کارگروه را با کمک مردم، سازمان های مردم نهاد و نخبگان پیش ببریم.

ساداتی نژاد با اشاره به این که ۴ سال از تشکیل کارگروه می گذرد اما امروز اولین نشست آن برگزار شده است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم باید با اهتمام، قوت و قدرت کار را پیش ببریم تا با حفظ خاک حاصلخیز، محیط زیست و منابع طبیعی را برای نسل های آینده حفظ کنیم.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و خاک حاصلخیز یک میراث بین نسلی برای ما است و باید از آن محافظت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که از هر دستگاه و وزارتخانه یک نماینده در این کارگروه حضور دارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ سازی برای حفظ منابع طبیعی دارد بنابراین حضور وزارت آموزش و پرورش بسیار مهم است.

وی افزود: سیاست ما مقابله با توسعه نیست و وزارت جهاد کشاورزی حامی توسعه با رویکرد حفظ منابع طبیعی است و باید الگوی توسعه ای در این کارگروه ارائه شود.

ساداتی نژاد تاکید کرد: کشورهای موفق توسعه را حفظ و اشتغال ایجاد کرده اند و برای شهروندان خود رفاه به وجود آورده اند بنابراین توسعه با حفظ منابع طبیعی قابل اجرا است.

رئیس کارگروه ملی بیابان زدایی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «قضیه خاک از قضیه آب مهم تر است و سال ها طول می کشد که خاک حاصلخیز ایجاد شود لذا این سرمایه جایگزین ندارد» بنابراین رسالت ما، رسالت بزرگی است و این وظیفه مهم به کارگروه ملی بیابان زدایی سپرده شده است.

وی با بیان این که بزرگترین مدافعان آب و خاک این کشور مردم هستند، گفت: این مسئولیت باید به مردم و سازمان های مردم نهاد سپرده شود تا میلیون ها حافظ آب و خاک در کشور داشته باشیم که این امر نیازمند برنامه ریزی مدون و تامین اعتبار از طریق دستگاه های مربوطه است.

ساداتی نژاد با اشاره به نقش مهم رسانه ها در حفظ آب و خاک کشور، از اصحاب رسانه درخواست کرد: به این کارگروه کمک کنید تا بتوانیم منابع طبیعی و خاک حاصلخیز این کشور را حفظ کنیم.

وی با بیان این که طرح های نمونه و موفق در زمینه بیابان زدایی، جنگل کاری و حفظ آب و خاک در کشور انجام شده است، تصریح کرد: این طرح ها باید به عنوان الگو در کشور مورد توجه قرار گیرند تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با نگاه دولت سیزدهم کارگروه ملی بیابان زدایی، رسالت های ملی و بین المللی خود را با مشارکت عمومی مردم، نخبگان و حمایت رسانه ها به سرانجام برساند.


11349937
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۰ فروردین ماه شاهد کاهش دما و وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به این که شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردمی است بر این اساس برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است