استانی 17:02 - 01 مرداد 1396
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان ماه‌نشان گفت: آب روستاهای حاشیه قزل‌اوزن لب شور شده و به جد نیازمند شیرین‌سازی است.

روستاهای حاشیه قزل‌اوزن چشم‌انتظار شیرین‌سازی آب

محمدرضا لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اهالی روستاهایی از جمله میرآخور، ایل‌بولاغ، قره‌باتلاق و قره‌گل که در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن مستقرند به جد از لب‌شور بودن آب رودخانه رنج می‌برند، این در حالی است که شوری آب رودخانه به علت مصرف بی‌رویه، صدور پروانه‌های متعدد برای پرورش ماهی، حفر چاه‌های غیرمجاز و فقدان بارندگی روز به روز در حال افزایش است.

این مسئول ادامه داد: کارشناسان آبفار ماه‌نشان از سال گذشته میزان اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن در روستاها را برآورد کرده و در اختیار استانداری قرار داده‌اند؛ در واقع این مسئله به جد پیگیری می‌شود و ماه‌نشانی‌ها چشم‌انتظار حمایت مسئولان و تامین اعتبار هستند.

وی با بیان اینکه هر نفر در طول شبانه‌روز به 20 لیتر آب شرب نیاز دارد، افزود: برای راه‌اندازی دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن در روستاهای مذکور هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در صورت تامین، بلافاصله در جهت شیرین‌سازی آب شرب روستاهای حاشیه قزل‌اوزن اقدام می‌شود.

لطفی در ادامه در خصوص گندزدایی آب توزیعی توسط مخازن در سطح روستاها، گفت: در حال حاضر میکروب‌زدایی فقط توسط کلرزنی و از جانب آب‌بان‌ها صورت می‌گیرد. البته خوشبختانه به جز روستاهایی که آب لب‌شور مصرف می‌کنند، آب‌شرب سایر روستاها از نظر بهداشتی وضعیت نامطلوبی ندارد و قابل شرب است.

وی با تاکید بر اینکه لب‌شور شدن آب رودخانه قزل‌اوزن در صورت بی‌توجهی مشکل‌ساز خواهد شد، تصریح کرد: روزانه آب مورد ‌نیاز برای شرب روستاها وارد مخازن می‌شود و با مقدار استانداردی کلر تحت گندزدایی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


9286867
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است