استانی 16:56 - 17 خرداد 1399

فعالیت ۹ مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در همدان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا الوند ظهر شنبه در کمیته تخصصی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بهزیستی گفت: بهزیستی در بیش از ۱۰ حوزه در زمینه‌های پیش، حین و پس از ازدواج خدمات ارائه می‌دهد.

الوند گفت: خدمات مشاوره ژنتیک و انجام مشاوره ژنتیک، آموزش پیش از ازدواج، آموزش خانواده‌ها، آموزش فرزند پروری، اجرای طرح کاهش طلاق با استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره با همکاری دادگستری و ارائه خدمات مشاوره روانشناختی از طریق خط ۱۴۸۰ و مراکز مشاوره حضوری بخشی از خدماتی است که در حوزه پیشگیری به هم استانی‌ها ارائه می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان همدان افزود: در حوزه امور اجتماعی نیز فعالیت ۹ مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق، فعالیت خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و انجام مداخلات تخصصی، فعالیت خانه‌های امن و خانه‌های سلامت، فعالیت مراکز مددکاری از جمله خدماتی است که مردم استان همدان از آنها منتفع می‌شوند.

الوند اضافه کرد: در معاونت مشارکت‌های مردمی نیز اشتغال با حمایت و همراهی خیرین انجام و کمک هزینه‌های جهیزیه، مسکن و اشتغال به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود.

حمید رضا الوند بابیان اینکه پایداری ازدواج و شغل زمینه فراهم شدن زندگی پایدار است، گفت: ازدواج و شغل دو مؤلفه ای است که با استفاده از آن می‌توان افراد را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: با بهره گیری از ظرفیت‌های بین بخشی و تدوین برنامه‌های عملیاتی متناسب با پتانسیل‌ها و اهداف دستگاه‌ها می‌توان ضمن طراحی برنامه کار آمد، اثر بخشی بیشتری به برنامه‌ها داد.

الوند همچنین با بیان اینکه تمامی اقدامات لازم برای راه اندازی مراکز مثبت زندگی انجام شده و این مراکز در هفته بهزیستی افتتاح و آماده خدمت رسانی به مددجویان خواهد بود، گفت: تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات بهزیستی، توزیع عادلانه خدمات، ارائه مجموعه‌ای از خدمات در یک مرکز، خانواده محور بودن، گسترش و فراگیری خدمات، برنامه‌های جدید با توجه به نیازهای روز، حذف فرایندهای موازی، کاهش بهای ارائه خدمات و تسهیل اخذ بازخورد از ارائه خدمات از جمله مزایای مراکز مثبت زندگی خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: هفته بهزیستی امسال چهلمین سال تأسیس سازمان بهزیستی خواهد بود لذا تلاش خواهیم کرد با برنامه ریزی مناسب ضمن معرفی برنامه‌های در حال انجام و خدمات ارائه شده برنامه‌های جدید از جمله مراکز مثبت زندگی و مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیز عملیاتی شوند.


10562716
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است