استانی 22:13 - 04 مهر 1400
ایسنا/اردبیل با حضور مجازی و حضوری بزرگانی از ایران و چند کشور جهان، اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

اولین همایش بین‌المللی اربعین حسینی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ۴ مهر در این همایش گفت: سالانه حداقل ۱۵ همایش علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود اما همایش «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» از جنس دیگری است.

وی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدای قیام امام حسین (ع) به شیوه‌های گوناگون در جامعه انجام می‌شود که ریشه در تاریخ این سرزمین دارد، اظهار کرد: پرداختن علمی و پژوهشی به بحث قیام امام حسین (ع) پاسخگوی بسیاری از نیازهای بشری است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه پرداختن به ابعاد قیام سیدالشهدا به روش‌های متعددی توسط مردم در جامعه انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد: برگزاری برنامه‌های علمی و پژوهشی به‌عنوان مکمل این برنامه‌ها در زنده نگه‌داشتن اهداف و آرمان‌های قیام امام حسین (ع) باشد.

حبیبی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برای نجات مردم از جهالت زمان خود و جلوگیری از انحراف اهداف دین بود، تصریح کرد: کارهای علمی و پژوهشی در مورد اهداف قیام امام حسین (ع) برای نسل جدید کار ارزشمندی است.

حجت‌الاسلام‌ عبدالله حسنی رئیس اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: به تعبیر امام خمینی (ره) زنده نگه‌داشتن شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با بیان اینکه امروزه هزاران نفر از یاران سیدالشهدا به امام لبیک گفته و جان‌های خود را نثار کردند تا انقلاب اسلامی و اسلام را زنده نگه دارند، تصریح کرد: مسیر امام حسین (ع) بهترین و سعادتمندترین مسیر برای رسیدن به کمال انسانی است.

حسنی با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی اربعین در سال گذشته اظهار کرد: به دلیل استقبال دانشگاهیان و حوزویان امسال این همایش را به‌صورت بین‌المللی برگزار کردیم.

رئیس اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» با اشاره به برگزاری این همایش به چهار زبان فارسی، عربی، اردو و انگلیسی تشریح کرد: با برگزاری این همایش بر خود می‌بالیم که در مسیر سیدالشهدا گام برمی‌داریم.

حسنی با بیان اینکه خداوند را شاکریم و برای نوکری و خادمی سیدالشهدا بر خود می‌بالیم، ابراز امیدواری کرد: دبیرخانه این همایش به بزرگ‌ترین دبیرخانه و همایش در مورد مباحث اربعین بدل شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های مختلف داوری این همایش را بر عهده داشتند، تشریح کرد: بزرگ‌ترین پیام سیدالشهدا اعتلای توحید بود و اسلام زنده واقعه کربلا است.

رئیس اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» اضافه کرد: پاسداری از دین و ارزش‌های اسلامی فرد و خانواده نمی‌شناسد و باید با همه خانواده از ارزش‌های اسلامی دفاع کرد.

یادآور می‌شود در این مراسم از کلیپ صوتی آی باتدی و موشن‌گرافی شهید مدافع حرم هاشم دهقانی نیا رونمایی و از مقالات برتر و خادمین و پیش‌کسوتان عرصه عاشورا و اربعین تجلیل شدند.

انتهای پیام


11245989
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است