علمی فناوری 14:37 - 05 بهمن 1395
دکتر واشقانی فراهانی در شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از حلقه‌های مغفول اقتصاد دانش‌بنیان، ثبت اختراع در سطوح ملی و بین‌المللی و نوآوری‌ و بهره‌برداری‌ از واگذاری حق مالکیت آن به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی و اعتباری دانشگاه‌ها است.

تداوم موفقیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان با قرار گرفتن در پارک‌های علم و فناوری

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در نشست مشترک شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که با حضور روسا، معاونان پژوهش و فناوری، اداری و مالی و روسای مراکز رشد فناوری دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان در واحد اصفهان(خوراسگان) تشکیل شد با بیان این مطلب گفت: لازمه حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان انجام فعالیت‌های پژوهشی هدفمند و خلق دانش فنی است.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف دانشگاه‌های نسل سوم تبدیل دانش به ثروت است و تولید علم و برون‌دادهای یک دانشگاه صرفاً محدود به انتشار مقاله‌های پژوهشی نیست، یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز ما در مراکز علمی این است که جایگاه بسیار خوبی در سطح دنیا در انتشار و تولید مقاله داریم ولی از نظر کیفی در جایگاهی همتراز با آن قرار نداریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی دیگر از حلقه‌های مغفول اقتصاد دانش‌بنیان، ثبت اختراع در سطوح ملی، بین‌المللی، نوآوری‌ و بهره‌برداری‌ از واگذاری حق مالکیت آن به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی و اعتباری دانشگاه‌ها است.

دکتر واشقانی فراهانی با بیان اینکه باید سهم دانشگاه آزاد اسلامی در طرح‌های برون‌دانشگاهی افزایش یابد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های علمی، پژوهشی واحدهای دانشگاهی استان اصفهان توصیه می‌شود این استان با گشایش دفاتری در مراکز صنعتی بزرگ استان و برقراری تعامل با صاحبان صنایع، از دانش فنی پژوهشگران دانشگاه در جهت رفع نیازهای صنعت و جامعه بهره گیرد.

وی با اشاره به اینکه طبیعت انجام هر کار اقتصادی دانش‌بنیان خطرپذیری است، افزود: حمایت از مراکز رشد و واحدهای فناور باعث تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان شده و دستیابی به نتایج قابل توجه در آینده را به دنبال خواهد داشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاکیدات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) مبنی بر ایجاد و توسعه طرح ساها خاطرنشان کرد: این طرح ماندگار از آرزوهای محقق شده ایشان است و باید تلاش کنیم تا این نهال نوپا و یادگار ارزشمند فکری ایشان به درختی مستحکم و تنومند تبدیل شود.

دکتر واشقانی فراهانی گفت: رمز تداوم موفقیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفتن آنها در پارک‌های علم و فناوری است و حضور آنها در این پارک‌ها موجب هم‌افزایی و استفاده از تجارب شرکت‌های دانش‌بنیان موفق می شود.

دکتر سید محمد امیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال ناگهانی و جانسوز حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار و رئیس فقید هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در بودجه سال 96 پیش بینی شده 20 درصد از درآمدها از منابع غیرشهریه‌ای تامین شود از این رو باید با حمایت جدی از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و برنامه‌ریزی اقتصادی منسجم در جهت تامین این درآمد گام برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تصویب بودجه سال 96 استان اصفهان در سیزدهمین نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بودجه سال 96 واحدها و مراکز آموزشی استان اصفهان بر اساس یک کارگروهی دقیق، علمی و مبتنی بر واقعیات در سیزدهمین نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به تصویب رسید و پس از آن به دستور رییس دانشگاه، به عنوان الگو به استان‌های دیگر نیز ارسال شد و تقدیر کتبی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه و تحسین دکتر میرزاده را در پی داشت.

دکتر امیری به حضور فعال و گسترده واحد اصفهان(خوراسگان) به عنوان نماینده دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن بازار کشور نیز اشاره کرد و افزود: ارائه بیش از ۳۰ محصول دانش‌بنیان و فناورانه توسط واحدهای استان اصفهان در این نمایشگاه، استان اصفهان را در میان دیگر استان‌ها شاخص نمود و موجب تقدیرکتبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این خصوص شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در نشست شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که با حضور معاونان پژوهش و فناوری واحدهای دانشگاهی این استان در واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد، گفت: حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و هست.ایشان آرمان‌های بلندی برای توسعه کشور و دانشگاه آزاد اسلامی داشته و وظیفه کنونی ما این است که ضمن ارج نهادن به جایگاه بلند ایشان در توسعه و بالندگی کشور آرمان‌های این مرد بزرگ را پاس داشته و با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر در جهت توسعه علمی و فناوری کشور، بخشی از فقدان جایگاه ایشان را جبران کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افق دید اعضای هیات علمی دانشگاه باید به سمت و سوی ارائه مقاله در ژورنال‌های معتبر جهانی باشد و باید برون‌دادهای این نگرش به سمتی هدایت شود که هدفمند بوده و منجر به تولید یک محصول ارزشمند فناورانه و استخراج دانش فنی از آن شود.

واشقانی فراهانی با بیان این مطلب که ثبت اختراعات داخلی و بین‌المللی و تجاری‌سازی محصولات و نوآوری و تبدیل دانش فنی در دانشگاها به ثروت از اصلی‌ترین شاخص‌های پژوهشی در دانشگاه است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان باید در تراز ملی و جهانی بسیار قدرتمندتر و تاثیرگذارتر از پیش حضور یابد چرا که همواره دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به عنوان الگو در میان دیگر استان‌ها مطرح و دارای سیاست‌های و برنامه‌های شاخص در حوزه پژوهش و فناوری بوده است.

در این نشست دکتر پیام نجفی رییس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز ضمن ارائه آمار و اطلاعات شاخص‌های حوزه پژوهش استان اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جهت کسب مجوزها و استانداردهای لازم و با هدف تحقق درآمدزایی از منابع غیر شهریه‌ای، گام‌های موثری را برداشته و یکی از فعال‌ترین واحدهای دانشگاهی در زمینه ساهاست.

انتهای پیام


8708899
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستاورد جدید محققان ایرانی در تولید مخلوط آسفالتی یکی از راهکار‌های مناسب برای دفع بهداشتی پسماند تصفیه روغن موتور است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اگر از جمله کسانی هستید که از خالی شدن سریع باتری ساعت هوشمند خود رنج می‌برید، حتما اشتباهاتی در مورد استفاده از آن انجام می‌دهید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تیموری سنگانی گفت: به محض بروز مشکلات گفتار، زبان و بلع در هر سنی، مراجعه سریع به مراکز درمانی و توانبخشی می‌تواند در درمان موثر باشد. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که به‌خوبی ثابت شده که فشار خون بالا و دیابت از عوامل خطر حمله قلبی هستند، کارشناسان می‌گویند علائم مشخصی وجود دارد که در روز‌ها و هفته‌های قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزودن برچسب میزان کالری غذا‌ها در منوی رستوران‌ها، می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است