بازار 12:27 - 20 مرداد 1400
پارسی نیوز ورق استیل 304

ورق استیل 304

ورق استیل یک نوع فولاد ضد زنگ است که کاربردهای زیادی در بخش صنایع مختلف دارد. نام قدیمی ورق استیل 304، فولاد 18/8 می باشد که با این نام هم شناخته می شود. ترکیب ورق استیل 304 از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل متشکل شده است.

 

کاربردهای ورق استیل 304:

   از  آلیاژ  ورق استیل ضد زنگ برای تولید قابلمه و سینک استفاده می شود. همچنین در کارهای جوشکاری، حمل و نقل و معماری از آن بهره می برند.  ورق استیل 304 کاربردهای فراوانی دارد مثلا برای ساخت ظروف آشپزخانه مانند ماهی تابه و قابلمه از آن استفاده می شود. در تولید پیچ و مهره و ساخت صندلی های آشپزخانه از جنس استیل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای تولید فریزر نیز از ورق استیل 304 بهره می برند. ساخت پنل های معماری، ساخت و تولید انواع لوله، تجهیزات تولید دارویی، مبدل های حرارتی و تجهیزات فرآوری مواد لبنیاتی و غذایی نیز ورق استیل از مواد لازم و ضروری آن محسوب می شود.   یکی از عللی که ورق استیل مورد استفاده فراوانی دارد، این است که در برابر خوردگی مقاوم است. همچنین به دلیل مقاومت بالا در دمای بالای 60 درجه دچار ترک خوردگی نمی شود.  ورق استیل 304 مقاومت خوبی در برابر حرارت از خود نشان می دهد. این ورق استیل مقاوم در دمای 425- 870 درجه سانتیگراد اکسید نمی شود و این خصلت باعث شده تا در صنعت بسیار کاربرد داشته باشد.  برای تولید و ساخت ابزار آلات صنعتی باید از فولاد ضد زنگ و مقاوم استفاده کرد از اینرو ورق استیل 304 گزینه بسیار مناسب و خوبی است.  ورق استیل 304 به شکل ورقه، صفحه، لوله، نوار و میلگرد وجود دارد که برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که این ورق استیل توسط آهنربا جذب نمی شود به ورق استیل نگیر 304 در بازار معروف است.

ورق استیل 304 یکی از پرکاربردترین ورق های استیل می باشد

 

ورق استیل 430:

   ورق استیل 430 به " فولاد بگیر " شهرت دارد زیرا توسط آهنربا جذب می شود و در بازار آهن آلات خرید و فروش آن متداول است. ورق استیل 430 در کشورهای آمریکا، آلمان و ژاپن تولید می شود اما امروزه از آفریقای جنوبی، تایوان و چین وارد می شود. این ورق استیل در دو نوع براق و مات در بازار وجود دارد و قیمت آن نسبت به دیگر انواع آن ارزان تر است. این ورق استیل از فولاد کم کربن بوده و حاوی قابل توجهی کرم می باشد و نمی توان در عملیات حرارتی از آن استفاده کرد. این ورق استیل انعطاف پذیر در برابر خوردگی بوده و دارای خاصیت مغناطیسی است. در عملیات شیمیایی می توان از ورق استیل 430 بهره برد زیرا در برابر اسید نیتریک مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. این ورق استیل در ابعاد، وزن و سایزهای متنوعی به فروش می رسد. از خواص ورق استیل 430 می توان به مقاومت آن در برابر خوردگی اسیدهای ارگانیک و اسید نیتریک اشاره کرد. همچنین در برابر اکسیداسیون تا 870 درجه سانتیگراد استحکام و مقاومت خوبی دارد. در صورتی که بخواهید برای جوشکاری از این ورق استیل استفاده کنید باید از قبل در دمای 150-200 درجه سانتیگراد گرم شود و در صورت مشاهده ضعف می توان آن را در فلز جوش داد.

این ورق استیل را می توان به راحتی خم کرد و به آن شکل داد همین خاصیت باعث شده تا مناسب برای تولید روکش ماشین ظرفشویی، عناصر اتصال دهنده و بست ها، پانل های کابین یخچال، ساخت لولا، ساخت اتاقک داخل خودرو، سیم کشی و اجاق گاز باشد. با توجه به خواص آن بیشترین کاربرد را در قطعات ماشینکاری دارد. ورق استیل 430 بدون روکش است که می توان بنا به درخواست خریدار، قبل از خرید روکش شود.

ورق استیل 430 ضد زنگ، توسط عملیات حرارتی سخت نمی شود

 

قیمت ورق استیل 304:

قیمت ورق استیل با توجه به نوسانات بازار متغیر می باشد. لذا جهت اطلاع از قیمت آن به سایت استیل رونیک به آدرس https://STEEL-ronic.com مراجعه نمایید و با ارتباط گیری با گروه پشتیبانی از طریق تلفن، تلگرام و واتساپ می توانید کالای درخواستی خود را سفارش دهید تا اطلاعات فنی لازم از طریق مشاوران فروش به شما ارائه شود و فاکتور خرید ارسال گردد. برای محاسبه قیمت ورق استیل، ابعاد ورق، ضخامت، متراژ و آلیاژ آن نقش مهمی دارد.

 

 

 

 


11184596
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» نوشتن پایان نامه یکی از مهمترین مراحل تحصیلی در دوران کارشناسی ارشد و دکتر است. انجام این دو مورد با توجه به شرایط خاصی که دانشگاه‌ها برای آنها تعیین کرده اند معمولا نیاز به زمان زیادی داشته و اکثر دانشجویان ممکن است به تنها زمان لازم برای انجا...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است