بین‌الملل 13:50 - 06 تیر 1396
وزارت ارتباطات ترکمنستان از تصمیم راه‌اندازی یک اپراتور جدید تلفن همراه در این کشور تخت عنوان «آی نظر» (ماه نظر) خبر داد.

راه‌اندازی اپراتور جدید تلفن همراه در ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، وزارت ارتباطات ترکمنستان از تصمیم راه‌اندازی یک اپراتور جدید تلفن همراه در این کشور تخت عنوان «آی نظر» (ماه نظر) خبر داد.

وزارت ارتباطات ترکمنستان ضمن انتشار این خبر تصریح کرد که اپراتور جدید تلفن همراه بر پایه فنی و خدماتی شرکت  اپراتور تلفن همراه قدیمی این کشور «آلتین عصر» راه‌اندازی می‌شود.

این گزارش می‌افزاید که هم اکنون کارهای تست این سیستم جدید اپراتوری تلفن همراه، نصب دستگاه و تجهیزات مربوطه و نیز تربیت نیرو و کادر فنی و خدماتی در سراسر ترکمنستان در دست اجرا است.

گفتنی است که «آلتین عصر»(عصر طلایی) اپراتور تلفن همراه در ترکمنستان است که در مالکیت دولت این کشور قرار دارد. این شرکت از مارک تی‌ام سل، استفاده می‌کند. در اکتبر 2012 آلتین عصر با 3 میلیون مشترک بزرگ‌ترین شرکت در این حوزه در ترکمنستان بود و  رقیب آن یعنی «ام‌تی‌اس ترکمنستان» شرکت اپراتور تلفن همراه روسیه است و به عنوان دومین شرکت ارائه خدمات تلفن همراه ترکمنستان محسوب می‌شود.

جمیعت ترکمنستان بالغ بر 6 میلیون نفر است قسمت عمده از مردم این کشور آسیای مرکزی از خدمات اپراتور تلفن همراه استفاده می‌کنند و از طریق از خدمات اینترنتی نیز بهره‌مند می‌شوند.

به این ترتیب با راه اندازی شرکت جدید خدمات تلفن همراه «آی نظر» در ترکمنستان که کاملا دولتی است، در بازار ارائه خدمات تلفن همراه و اینترنت این کشور ، رقیب دوم شرکت اپراتور تلفن همراه «ام تی اس» روسیه در  ترکمنستان شکل می‌گیرد و احتمال دارد که جای آن را در این بازار اشغال کند.

در ترکمنستان سیستم تلفن، تلفن همراه، مخابرات، پست و اینرنت به صورت کامل دولتی بوده و زیر نظر وزارت ارتباطات این کشور فعالیت می‌کنند.


9207430
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چین اتهام فعالیت جاسوسی در آلمان را «قاطعانه» رد کرد و از برلین خواست که وجهه پکن را خدشه‌دار نکند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دادستان نیویورک دونالد ترامپ را به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برخورد دو بالگرد نظامی با یکدیگر در مالزی مرگ هر ۱۰ سرنشین در محل حادثه قبل از اعزام به بیمارستان، تایید شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تایید کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافی که تعیین کرده بود نرسیده است و این معنایی جز شکست ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس با دنباله روی از آمریکا، برنامه‌هایی را برای ارائه بزرگترین بسته کمک نظامی لندن به کی‌یف اعلام کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر اجرایی اتاق فکر هنگ کنگ معتقد است آمریکا به عنوان بزرگترین تامین کننده سلاح در جهان نمی‌تواند حامی صلح و آرامش باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران غیرقانونی که به این کشور وارد شدند را به روندا امضا کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران غیرقانونی که به این کشور وارد شدند را به روندا امضا کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت آینده [منطقه]پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره شمالی با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است