گوناگون 15:10 - 29 مهر 1398
آزمایشگاه فین‌تک، با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد.

افتتاح آزمایشگاه فین‌تک با حضور معاون علمی رئیس جمهور

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت ارتباط فردا، این آزمایشگاه با هدف ارائه خدماتی از جمله فضای استقرار، آموزش و زیرساخت‌های نوین مبتنی بر فناوری‌های مالی به دانشجویان و با تمرکز بر حوزه‌های فین‌تک، بلاک‌چین، هوش تجاری، سرویس‌های تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی و سرویس‌های ابری راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی آزمایشگاه فین‌تک یکی از برنامه‌های توسعه‌ خدمات مرکز نوآفرینی فردا (فینووا) برای ایجاد ارتباط مستمر با دانشگاه است و افتتاح این آزمایشگاه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ فعالیت فینووا در سال ۹۸ خواهد بود. در همین راستا فینووا قصد دارد با کمک شرکت ارتباط فردا و انتقال امکانات خود به فضای دانشگاه، در شناسایی و جذب تیم‌های نخبه موثر واقع شده و در سطح دانشگاه نیز قابلیت‌ها و عملکرد خود را به خوبی نشان دهد.

آرین افشار، مدیر فینووا درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری این مرکز می‌گوید: "ما روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مرتبط با سبد سرمایه‌گذاری فینووا ایجاد کرده‌ایم که شامل مواردی نظیر اعتبارسنجی، رگولاتوری، وام‌دهی، تامین مالی جمعی، پردازش اطلاعات بازار سرمایه و معاملات الگوریتمی، مباحث مرتبط با بلاک‌چین به‌ویژه در بخش رمزارزها، دسته‌بندی کاربران و شناخت مشتری در بخش احراز هویت است. "

ستاری در این مراسم، از نقش مهم و اثرمند مراکز نوآوری در رساندن ایده ها به بازار و خلق ارزش افزوده گفت و ادامه داد:  حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت زیرساختی از توسعه زیست بوم نوآوری از راه  تقویت تیم های نوآور، مراکز نوآوری و شتابدهنده‌هاست.

در بخشی دیگر از این مراسم، احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ایجاد این مراکز نوآوری را متناسب با حرکت این دانشگاه به سوی ایجاد دانشگاه نسل سوم عنوان کرد و گفت:  بر شکوفا کردن ظرفیت دانشجویان برای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم اهتمام جدی داریم. این حرکت در سه محور دنبال می شود به طور جدی قراردادهای صنعتی افزایش یافته است که می‌تواند شتاب دانشگاه را در  حرکت به سوی  نسل سوم شدن تقویت کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقویت مهارت افزایی دانشجویان را گام دوم این دانشگاه برای کارآفرین شدن عنوان کرد و افزود: تقویت مراکز نوآوری و کارآفرینی سومین و مهمترین گام دانشگاه در راستای حرکت به سوی نسل سوم است و امیدواریم تقویت این سه حوزه توانمندی های دانشگاهی مشکلات جامعه را حل کند.

دانشجویان و تیم‌های علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به سایت فینووا و تکمیل و ارسال فرم درخواست استقرار در آزمایشگاه، از خدمات فینووا در این بخش بهره‌مند شوند.

انتهای رپرتاژ آگهی


10272131
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است