سیاسی 13:27 - 01 مرداد 1396
حاجی‌بابایی در تشریح دیدار اعضای کمیته تعامل با دولت با رئیس جمهور:
رئیس کمیته تعامل و گفت‌وگو با دولت فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: رئیس جمهور عنوان کرد که برای انتخاب اعضای کابینه از سوی هیچ جناحی تحت فشار نیستم و آزادانه اعضای کابینه را انتخاب کرده و می‌کنم.

روحانی: برای انتخاب وزرا از هیچ جناحی تحت فشار نیستم/ تاکید اعضای کمیته بر حضور وزرای کارآمد در دولت آینده

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه امروز اعضای کمیته تعامل و گفت‌وگو با دولت، با رئیس جمهور گفت: در این دیدار اعضای کمیته مطالبی را مطرح کردند که از مهمترین آنها این بود که فراکسیون نمایندگان ولایی به دنبال سهم‌خواهی از دولت نیست بلکه سهمیه‌ای را که دنبال می‌کند سهمیه‌ای است که ملت می‌خواهد و آن هم وجود یک دولت کارآمد و بدون حاشیه است.

وی افزود: اعضای کمیته عنوان کردند که در 3 محور اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور دچار مشکلاتی است. در حوزه اقتصادی موضوع بانک‌ها اشتغال، رکود اقتصادی، قاچاق، موضوع یارانه‌ها و ... را داریم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهارداشت: در حوزه فرهنگی نیز در بحث تولید علم، تجاری‌سازی علم، توسعه مراکز دانش‌بنیان از مشکلات اساسی کشور است و همچنین در مسائل اجتماعی می‌توان به ناکارآمدی ساختار دولت، فساد اداری، آسیب‌های اجتماعی و ... اشاره کرد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: اعضای کمیته در این دیدار به منظور حل مشکلات موجود کشور بر اجرای قانون برنامه ششم تاکید کردند و عنوان کردند که مجلس و دولت و سایرین باید بدون حاشیه‌سازی به سمت کارآمدی حرکت کنند.

وی افزود: اعضای کمیته تاکید کردند که ما به دنبال وزیر کارآمد هستیم که بتواند مشکلات را حل کند و دچار حاشیه و مسائل گوناگون نباشد.

رئیس کمیته تعامل و گفت‌وگو با دولت اظهارداشت: رئیس جمهور در این دیدار عنوان کرد که من در انتخاب وزرا از هیچ جناحی تحت فشار نبودم و شخص خودم وزرا را انتخاب کرده و می‌کنم.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بر این نکته تاکید کرد که وزرا حتماً باید مجری سیاست‌های کلی و برنامه‌ها باشندو گفت که در دولت دوازدهم یکی از مشکلات بزرگ پیش روی دولت موضوع بانک‌ها و موسسات پولی است که در این رابطه آقای رئیس جمهور بسیار گله‌مند بود که باید حتماً دولت دوازدهم به این موضوع بپردازد.

وی افزود: روحانی به سرمایه‌گذاری در کشور و سرمایه‌گذاری خارجی با دانش فنی و رعایت قوانین تاکید کرد و افزود که برای حل مشکلات کشور همچون مسئله آب، محیط زیست، اشتغال و مسائلی از این دست باید سرمایه‌گذاری در کشور صورت پذیرد.

رئیس کمیته تعامل و گفت‌وگو با دولت در پایان گفت: اعضای کمیته در این دیدار بر این نکته تاکید کردند که اگر وزرای پشنهادی دولت شاخص‌های مشخص شده توسط این کمیته همچون کارآمدی و ... را داشته باشند، اعضای کمیته نهایت همکاری را خواهند داشت.


9285914
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه بسیار غم‌انگیز و دردناک عنوان کرد و در پیامی از آن به شدت انتقاد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران از تماس تلفنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است