فرهنگی‌هنری 10:40 - 22 دی 1392
زمانی که هنرپیشه نقش خود را در دنیای واقعی تجربه می کند، بسیار جای درنگ دارد، درنگی به وسعت زندگی که فاصله میان تولد و خاموشی است!

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ زمانی که هنرپیشه نقش خود را در دنیای واقعی تجربه می کند، بسیار جای درنگ دارد، درنگی به وسعت زندگی که فاصله میان تولد و خاموشی است... کم نیستند هنرپیشه گانی که برای درک و دریافت و رسیدن به ویژگی های درونی و بیرونی نقش خود، دست به تجربه عملی رفتارهای آن نقش می زنند اما بسیار اندک اند هنرپیشه گانی که پس از ایفای نقشی یا حتی حین اجرای آن، آنچه را بر او گذشته، تجربه کنند.



«رویا میرعلمی»، بازیگر نقش «افسون»، در نمایش «در شوره زار» نقش دختری زیبارو و بیمارگون را بازی می کرد که محیط پیرامونش جسم و جان او را به تباهی کشانده و در شوره زاری بی انتها رها کرده است. او که نقش خود را با همه وجود درک کرده بود و دوست می داشت، دوشنبه شبی که 16 دی ماه بود، آنچنان مغروق نقش شد که احتیاط از کف داد و حین گریز از دست سربازی که «مجید صالحی» نقش او را بازی می کرد، زمانی که از پلکان بَد ساخته برجک که پایین می آمد، دچار شکستگی شدید زانوی پای راست شد و بر کف شوره زار فرو افتاد...



رویا خود می گوید؛ صدای زانویم را شنیدم که شکست، صدایی که تصورش حال هر انسان حساسی را دگرگون می کند، صدایی که عینی شده و تجسم یافته شکسته شدن درون افسون بود. او آنچنان راحت و خونسرد از صدای شکستن زانو حرف می زند که انگار ترکه نازک خشکیده ای شکسته یا برگی پاییزی به زیر پا... و این همه به خاطر این است که او پیش تر شکستن درون و هستیِ افسون را به دست آدم های پیرامون او بارها و بارها به سهمگینانه ترین شکل شنیده بود، شنیده بود و دم برنیاورده بود، برای همین در پایان نمایش آنجا که «حسین مرادِ» نمایش نامه نویس می میرد، افسونِ خبرنگار با گریه از او التماس می کند کاری کند که او نیز چون خود حسین مراد فراموش شود، فراموش شود تا از هر آنچه دروغ و بیماری است، رهایی یابد، چرا که درد بزرگترین نشانه زنده بودن است و او این گونه زنده بودن را نمی خواهد که «بزرگترین نشانه اش درد است فقط...» این حرف ها را افسون و حسین مراد چندی پیش از پایان نمایش بر بالای برجک نگهبانی با هم گفته اند و ما هم شنیده ایم...



آن شب، دوشنبه 16 دی ماه، که رویا با زانوی شکسته دردناک، مقابل چشمان بهت زده تماشاگران بر کف شوره زار افتاد و سخت نالید، زنده بودن خود را به اثبات رسانید، زنده بودن هنرپیشه ای که در نقشش می زید، با نقشش می زید و برای نقشش می زید... پس بسیار بار سپاسگذارِ اویم و بسیار بار آرزویِ بهبودی کامل و بازگشتش به صحنه ای را دارم که دوستش می دارد و زنده بودن خود را با آن معنا می کند...



«رویا میرعلمی» بازیگر نقش «افسونِ» «در شوره زار» دوشنبه شب، 16 دی ماه، به دلیل سانحه ای که روی صحنه برایش اتفاق افتاد، دچار شکستگی شدید پا شد و نتوانست تا پایان اجرا در کنار این گروه نمایشی روی صحنه بماند.



اجرای این نمایش از دوشنبه شب، 16 دی ماه که به دلیل روی دادن این اتفاق تأثر برانگیز نیمه ماند تا یکشنبه 22 دی ماه متوقف شده بود.



«در شوره زار» تازه ترین نمایش «حسین کیانی» است که داستان چند قشر آسیب پذیر جامعه که از بیمارستانی به منطقه ای بدون امکانات منتقل و به اجبار رها می شوند، را به نقد می کشد ... این اثر که با دیگر آثار این نویسنده و کارگردان تفاوتی چشمگیر دارد، با بازی «مجید صالحی»، «نسیم ادبی»، «علی سلیمانی»، «سینا رازانی»، «فهیمه امن زاده»، «احمد ساعتچیان»، «وحید رهبانی» و «فریده سپاه منصور» تا پایان دی ماه به اجرای خود ادامه می دهد.



این نمایش هر شب ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود و علاقه مندان برای رزرو بلیت می‌توانند با شماره ۰۹۳۵۳۳۸۵۶۵۷، 88814115، 88814116 تماس گرفته یا از طریق سایت های   www.tamashakhaneh.ir/ticket اقدام به خرید بلیت این اثر نمایشی نمایند . همچنین بلیت این نمایش برای دانشجویان تمامی رشته ها و هنرجویان آموزشگاه آزاد هنری با تخفیف 25 درصدی ارائه می شود.



انتهای پیام/ اس


2667503
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است