استانی 19:49 - 04 خرداد 1398

بررسی ۱۱۰۸طرح در کارگروه رفع موانع گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دلق پوش عصر شنبه در جلسه کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید در سالن جلسات استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون هزار و ۱۰۸ طرح در جلسات کارگروه مورد بررسی قرار گرفته است که این طرح‌ها از تسهیلات به صورت مستقیم، انتقالی استفاده کرده اند.

وی با اشاره به مشکلات و تنگناهای استان گیلان در رفع موانع تولید، گفت: سرمایه ثابت و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی با نرخ بهره مناسب جهت خرید مواد اولیه و مشوق‌هایی مالیاتی و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به گونه‌ای که اخذ مالیات است باید مورد بررسی قرار گیرد.

دلق پوش با تاکید بر اعمال تخفیف در حق بیمه سهم کارفرما در مورد واحدهای صنعتی، افزود: وجود عزم جدی از سوی شرکت‌های سرمایه گذاری شبه دولتی همانند شستا، چوکا و سایر به منظور احیا، بازسازی و ارتقای توان تولید و اشتغال در واحدهای زیرمجموعه و توجه به محدودیت زیست محیطی ناشی از شرایط خاص اقلیمی استان گیلان از دیگر موارد حائز اهمیت است.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بیش از ۱۰ بانک خصوصی در این استان فعالیت دارند، گفت: بانک‌های خصوصی در رونق تولید صنعت و معدن استان گیلان نقشی نداشته‌اند.

بالا بودن نرخ تسهیلات مانعی جهت ورود سرمایه گذاران به بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان در بخش کشاورزی، اظهار کرد: ۲۷ درصد از اشتغال، پیشرفت و توسعه استان گیلان تحت تأثیر بخش کشاورزی است و ۳۰۳ هزار خانوار در بخش کشاورزی فعالیت مستقیم دارند.

وی با بیان اینکه در بخش نوغانداری ۷ هزار و ۳۱۰ نفر با تولید میزان ۶۰۰ تن پیله در سال در حال فعالیت هستند، گفت: احیا و توسعه نوغانداری در استان گیلان، نوسازی و توسعه توتستان‌ها، احداث و بازسازی جایگاه پرورش کرم ابریشم، استفاده از توانمندی زنان روستایی از جمله اقدامات ضروری در نوغانداری استان گیلان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به صنایع تبدیلی و غذایی استان گیلان، گفت: گیلان دارای بیش از ۸۰ هزار دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی است.

وی افزود: گیلان در این بخش دارای ۲۰۸۵ واحد با ظرفیت عملی ۱/۷ میلیون تن دارای رتبه ۷ کشوری است.

درجانی بالا بودن نرخ تسهیلات را مانعی برای ورود سرمایه گذاران به این بخش دانست و درباره موانع و مشکلات در بخش کشاورزی گیلان بیان کرد: بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی و اعتبارات رونق تولید و عدم تخصیص یارانه به اعتبارات رونق تولید است.

وی درباره سایر برنامه‌های بخش کشاورزی در سرمایه گذاری سال ۹۸ گفت: برنامه ریزی برای جذب حداقل ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات، برنامه ریزی برای اجرای مصوبات سفر اخیر هیئت دولت و تقویت صندوق حمایت توسعه بخش استان گیلان از جمله برنامه‌های لازم الاجرا در حوزه کشاورزی است.


10136273
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است