سیاسی 18:59 - 29 دی 1400
در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه، معاون منابع انسانی قوه قضاییه و رئیس کل محاکم تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی با مراجعه کنندگان به صورت چهره به چهره دیدار و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان صادر کردند.

ملاقات مردمی معاون منابع انسانی قوه قضاییه و رئیس محاکم تهران برگزار شد

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه، معاون منابع انسانی قوه قضاییه و رئیس کل محاکم تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی با مراجعه کنندگان به صورت چهره به چهره دیدار و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان صادر کردند.

در این بازدید معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌قضاییه با ۲۱ نفر از مراجعان به مرکز ارتباطات مردمی دیدار و در جریان درخواست‌های مراجعه کنندگان قرار گرفت. تقاضای انتقالی به استان‌های دیگر، صدور دستورات مقتضی برای جذب، پیگیری پرونده جذب‌شدگان آزمون قضاوت و رسیدگی به امور کارکنان از جمله درخواست‌های مراجعه کنندگان به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه بود.

در حاشیه این بازدید الفت با اشاره به دیدارهای مردمی مسئولان قضایی با مردم بیان کرد: رسیدگی به مشکلات مردم موجب رضایتمندی آن‌ها می‌شود و ارتقای دستگاه قضا را به دنبال دارد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌قضاییه در تشریح عمده درخواست‌های مراجعه کنندگان به مرکز ارتباطات مردمی اظهار کرد: جذب و استخدام در حوزه کارکنان و داوطلبان منصب قضا از جمله موضوعاتی بود که از سوی مراجعه کنندگان مطرح شد.

وی تصریح کرد: اشتغال موضوع اساسی و معضل اصلی جامعه است و عمده موضوعاتی هم که مورد بررسی قرار گرفتند در همین زمینه بود.

رئیس کل محاکم استان تهران، یکی دیگر از مسئولان قضایی بود که امروز در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور پیدا کرد و با مراجعه‌کنندگان دیدار و گفت و کو کرد.

در این دیدار جعفری با ۱۴ نفر از مراجعان به مرکز ارتباطات مردمی دیدار و در جریان روند پرونده آن‌ها قرار گرفت و دستورات لازم درباره مشکلات این افراد را صادر کرد.

رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی، شکایت از روند پیگیری پرونده‌ها در محاکم و درخواست تسریع اجرا و صدور احکام از جمله درخواست‌های مراجعه کنندگان به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه بود.

در جریان این ملاقات تعدادی از مالباختگان رامک خودرو نیز حضور داشتند و درباره جریان رسیدگی به این پرونده مطالبی را مطرح کردند.

رئیس کل محاکم تهران خطاب به این مراجعه‌کنندگان تاکید کرد، دادسرای اجرای احکام هر لحظه پیگیر روند این پرونده است.

شکات و مالباختگان پرونده شهرخودرو و موسسه غیرمجاز خوارزمی از دیگر مراجعه‌کنندگان مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه بودند که مشکلات خود را مطرح کردند که در این مورد نیز رئیس کل محاکم تهران دستور رسیدگی سریع صادر کرد.

در حاشیه این بازدید رئیس کل محاکم استان تهران با اشاره به بازدید امروز خود از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه اظهار کرد: عمده درخواست‌هایی که امروز مطرح شد در رابطه با اجرای احکام مدنی بود.

وی ادامه داد: مشکلی که متاسفانه با آن درگیر هستیم و امروز هم پررنگ بود بحث پرونده‌های کثیر الشاکی خودرویی است.

وی با اشاره به عملکرد ۲ سال اخیر محاکم تهران گفت: کارنامه عملکرد ۲ سال اخیر محاکم تهران تهیه و به رئیس دستگاه قضا تحویل داده شده است. در مجموع عملکرد ما در این ۲ سال به نسبت ۲ سال مشابه قبل از آن با وجود تمامی مشکلات مانند شیوع بیماری کرونا، ایام تعطیل و بحث معیشت همکاران با رشد ۴۶ درصدی در شعب قضایی و اجرای احکام همراه بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های محاکم تهران برای کاهش اطاله دادرسی گفت: اطاله دادرسی همواره یکی از مشکلات و دغدغه‌های دستگاه قضایی و مردم بوده و کارشناسی و آسیب شناسی‌های متعددی نیز برای آن صورت گرفته است، اما آنچه که ما با آن مواجه هستیم کمبود شعب، نیروی قضایی و اداری است.

جعفری با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد پرونده‌های وارده کل کشور مربوط به دادگستری استان تهران است، تصریح کرد: در حالی که پرونده‌های زیادی وارد محاکم تهران می‌شود، اما امکانات لازم وجود ندارد.

رئیس کل محاکم تهران با اشاره به برنامه‌های تدوین شده برای رفع اطاله دادرسی تصریح کرد: برای حل این مشکلات علاوه بر اسناد بالادستی مانند سند تحول قضایی، برنامه عملیاتی ۳ ماهه آخر سال هم تدوین شده است. این برنامه به تمامی مجتمع‌های قضایی ابلاغ شده و کمیته‌های رفع اطاله دادرسی فعال هستند.

رئیس کل محاکم استان تهران در خصوص پرونده کثیرالشاکی نگین و مروارید غرب بیان کرد: این پرونده در دادگاه انقلاب مطرح بود و اکنون تعداد شکات آن از ۱۵ هزار نفر به ۴۰۰ نفر رسیده است. مابقی شکات این پرونده تعیین تکلیف شده‌اند و تسویه صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه برای این پرونده قاضی ویژه تعیین شده است افزود: پرونده در حال رسیدگی است وکارشناسان درحال انجام امور تسویه هستند.



انتهای پیام


11417925
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است