اقتصادی 00:19 - 14 مرداد 1400
کمبود رانندگان تانکر سوخت باعث مختل شدن تحویل سوخت به فرودگاه‌های آمریکا از نانتاکت تا کالیفرنیا شده است.

کمبود شدید سوخت جت در فرودگاه‌های آمریکا

به گزارش ایسنا، سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا با صدور اطلاعیه ای، هشدار داد بعضی از فرودگاه‌ها تا روز دوشنبه سوخت جت کافی نخواهند داشت. پروازها در فرودگاه سانتا باربارای کالیفرنیا به تاخیر افتاده اند و بعضی از پروازهای خروجی در تعطیلات پایان هفته برای سوخت گیری مجدد مجبور شدند توقفشان را طولانی تر کنند. در این بین فرودگاه خدمات رسان به نانتاکت ماساچوست در تعطیلات پایان هفته با اتمام سوخت جت روبرو شد.

این مشکلات پس از وضعیت مشابهی که هفته گذشته در فرودگاه رینوی نوادا و لیک تاهو وجود داشت، مشاهده می شود و ناشی از کمبود جدی نیروی کار بوده و ارتباطی با مسئله تامین سوخت جت در ذخایر آمریکا ندارد. از اوایل ماه مه کمبود رانندگان کامیون نیمه سنگین و بالطبع آن کمبود سوخت تا تابستان پیش بینی شده بود.

اختلال در روند زنجیره تامین با افزایش دوباره سفرهای هوایی همزمان شده است. آمار سفرهای هوایی تعطیلات پایان هفته گذشته تقریبا مشابه سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بود و از رکورد پایینی که در دوران همه گیری داشت، بهبود پیدا کرد.

تاخیر در حمل سوخت تاثیر معناداری در قیمتها داشته است. قیمت سوخت جت لس آنجلس هفته گذشته جهش پیدا کرد. بعضی از پروازهای داخلی به دلیل کمبود سوخت جت در بعضی از فرودگاه‌ها، مجبور شده اند فرودهای بیشتری انجام دهند. در فرودگاه کوچک جکسون هال وایومینگ تحویل سوخت به تاخیر افتاده است. گزارشهایی از تاخیر در تحویل سوخت در فرودگاه سانتا باربارا هم وجود داشته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آمریکایی ها پس از این که یک سال در خانه مانده اند، در حال بیرون آمدن و سفر رفتن هستند. آنها برای رسیدن به مقاصد تفریجی سوار هواپیما می شوند و این امر صنعت سفر را که آماده پاسخگویی به افزایش ترافیک نبوده، غافلگیر کرده است.

انتهای پیام


11175945
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با بی‌سابقه دانستن بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان در ۳ روز اتفاق افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر کاهش نرخ‌های اجاره دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بنیاد مسکن روستایی گفت: تمامی واحدهای مسکن روستایی در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با پرداخت تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است