سیاسی 22:57 - 13 مرداد 1400

ایران در کنار بدترین تروریست‌ها ایستادگی کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی، در دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه و هیئت همراه دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه و گسترش همکاری‌های فی مابین گفتگو کرد.

همچنین، در این دیدار رضایی با خوش‌آمدگویی به رئیس مجلس و هیئت پارلمانی سوریه گفت: چهل سال است که جمهوری اسلامی ایران و سوریه مانند دو برادر در برابر تجاوزات استعمارگران و ایجاد صلح و امنیت همکاری می‌کنند، در این چهار دهه دستاوردهای خوبی داشته‌ایم، ما در کنار هم در برابر بدترین تروریست‌ها ایستادیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما در برابر دشمنانی مقاومت کردیم که کودکان خردسال را به شهادت می‌رساندند، مشروعیت ما و شما، مشروعیتی انسانی است و همه مردم عالم از همکاری ایران و سوریه در برابر دشمنان بشریت تشکر می‌کنند، همه افراد از هر ملیت از شکست داعش و جبهه النصره خوشحال شدند، این خدمت به همه انسان‌ها بود.

رضایی گفت: دولت ایران و سوریه در نبرد با تروریست‌ها به همه مردم جهان خدمت کردند، اگر داعش و تروریست‌ها، دمشق و بغداد را تصرف می‌کردند، فجایع انسانی دردناکی شکل می‌گرفت و خطر بزرگی انسانیت را در بر می‌گرفت، ما برای سربلندی بشریت جنگیدیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما همچنان برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی آماده‌ایم، اکنون روابط تجاری دو طرف ضعیف است، دشمنان ما و شما می‌خواهند روابط ما را در همین حدود متوقف کنند و توسعه پیدا نکند.

همچنین، «حموده صباغ» در این دیدار با اظهار خوشنودی از سفر خود گفت: رئیس‌جمهور سوریه به بنده افتخار و مأموریت دادند تا به نمایندگی از مردم و مجلس سوریه، در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی شرکت کنم و از دیدار با شما بسیار خوشنودم. بین ما و شما روابط دیرین مستحکم و راهبردی وجود دارد. روابط بین دو کشور، ارتباط دو ملت است و خون جوانان دو کشور برادر برای دفاع از ملت سوریه علیه نیروهای اهریمنی به زمین ریخته است. ما سرنوشت واحدی داریم و در تلاش مشترک هستیم. پیروزی از ماست زیرا ما در راه حق قدم بر می‌داریم و خدا حامی حق‌طلبان است.

رئیس پارلمان سوریه گفت: دشمنان ما، در تلاش برای سلطه بر ملت‌های آزاده هستند. ان‌شاءالله بدخواهان در تلاش‌های خود شکست خواهند خورد. آرزو می‌کنم در دوره جدید، گام‌های موثری برای پیوند بیشتر و گسترش همکاری‌ها برداشته شود.


11175890
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است