بین‌الملل 18:08 - 03 مهر 1397
دونالد ترامپ سخنرانی خود را در مجمع عمومی سازمان ملل آغاز کرد.

آغاز سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان یکی از اولین سخنرانان مجمع عمومی، پشت تریبون قرار گرفته و سخنان خود را آغاز کرده است.

وی پیش از ورود به سالن مجمع عمومی و در جمع خبرنگاران گفت: می‌خواهیم روابط خیلی خوبی با ایران داشته باشیم اما این محقق نشده است. آنها باید شیوه خود را تغییر دهند. تا ایرانی‌ها شیوه خود را تغییر ندهند هیچ دیداری با آنها رخ نخواهد داد. آنها راهی جز تغییر رویکرد خود ندارند.

رئیس جمهوری آمریکا در آغاز سخنانش عملکرد خود را در یک سال بهتر از عملکرد تمام روسای جمهوری آمریکا دانست که این سخنان با خنده و تشویق حضار مواجه شد.

ترامپ گفت: یک سال پیش که در این سالن در مقابل شما ایستادم از خطرات بزرگی که جهان را تهدید می‌کند برای شما سخن گفتم و اینکه چگونه می‌توان بر آنها فائق آمد. امروز که یک سال از عمر دولت من می‌گذرد اوضاع به مراتب بهتر شده است. می‌توانم بگویم دولت من در این یک سال به اندازه تمام دولت‌های آمریکا کار کرده است. اقتصاد ایالات متحده در شرایط کاملا بهتری قرار دارد، بورس ما با رشد قابل توجهی مواجه بوده، بیکاری بسیار کم شده و میلیون‌ها فرصت شغلی جدید ایجاد کرده‌ایم. کاهش مالیات، ساخت دیوار برای ممانعت از ورود پناهجویان به آمریکا نیز از دیگر کارهای موفق ما بوده است. 

وی ادامه داد: در این یک سال ما بودجه نظامی کشور را به شکل چشمگیری افزایش دادیم که برای سال آتی نیز چنین است و این به معنی قدرتمندتر شدن ارتش و قدرتمندتر شدن آمریکاست. ما از مردم آمریکا دفاع می‌کنیم و منافع آنها در اولویت قرار دارد. ما با مردم دیگر کشورهای جهان که به دنبال صلح هستند و ما را در این راستا یاری می‌کنند همکاری می‌کنیم. 

ترامپ افزود: من مفتخر هستم که نماینده آمریکا در میان تمامی کشورهای جهان باشم. روابط دوستی عمیقی را با رهبران بسیاری برقرار کرده‌ام و ما با حمایت کشورهای بسیاری از جمله کره شمالی توانستیم پیشرفتهای بزرگی را حاصل کنیم و تسلیحات هسته‌ای را از شبه جزیره کره برچینیم. آزمایش‌های هسته‌ای متوقف شده،گروگان‌های آزاد شدند و پیکر قهرمانان ما که در جنگ (کره) کشته شده‌ بودند، به آمریکا باز گردانده شده‌اند. 

رئیس جمهوری ایالات متحده بیان داشت: من از کشورهای عضو که کمک کردند ما این لحظه را رقم بزنیم قدردانی می‌کنم. این حمایت بسیار مهم بود. از رهبران چین، کره شمالی و جنوبی و ژاپن قدردانی می‌کنم. در خاورمیانه نیز تغییرات بزرگی را حاصل کردیم. در جریان سفر به عربستان مرکزی برای مبارزه با تروریسم تاسیس کردیم. امارات، عربستان و قطر تعهد دادند که میلیاردها دلار برای کمک به مردم یمن و سوریه اعطا کنند تا جنگ هولناک در یمن خاتمه یابد. آمریکا با شورای همکاری (خلیج فارس) و اردن و مصر برای تاسیس یک ائتلاف منطقه‌ای برای ارتقای اوضاع خاورمیانه تلاش می‌کند.

وی افزود: دوست دارم بگویم که با همکاری بسیاری از کشورها، قاتلان داعش که تشنه خون هستند در سوریه و عراق از بین برده شده‌اند و ما تلاش می‌کنیم تا مانع از هرگونه حمایت مالی از داعش شویم. هم‌چنین روند صلح (خاورمیانه) با نظارت سازمان ملل در حال فعال شدن است. من به ملت اردن و کشورهای همسایه (سوریه) به دلیل استقبال از آوارگانی که به دلیل جنگ وحشیانه از کشور خود فرار کرده بودند تبریک می‌گویم. هر راه حلی برای بحران انسانی در سوریه باید شامل استراتژی برای برکناری نظام دیکتاتور این کشور باشد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه به موضوع ایران پرداخت و گفت: سران ایران از آشوب‌ها (در منطقه) حمایت می‌کنند و به حقوق کشورها احترام نمی‌گذارند. آنها آشوب و ناآرامی را در خاورمیانه و فراتر از آن به راه انداخته‌اند. مردم ایران از اوضاع اقتصادی خود ناراضی هستند. این امر بدی است. مردم ایران بهای طرح‌های توسعه طلبانه نظام خود را می‌پردازند. توافق هسته‌ای پول زیادی را به خزانه آنها سرازیر کرد و در یک سال نزدیک به 40 درصد عایدات آنها رشد کرد و این بودجه هنگفت خرج موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای، تروریسم و ایجاد ویرانی در دیگر نقاط جهان مثل سوریه و یمن شد.

ادامه دارد


9919165
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت چهار رزمنده خود در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آرژانتین در ادامه حمایت بی قید و شرط خود از رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل حتی یک اقدام افراطی هم در غزه مرتکب نمی‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده و بقیه نیز با حملات ارتش اشغالگر و کمبود منابع مواجه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آلمان پاسخ دادن به سوالات در مورد زندگی یهودیان و رژیم صهیونیستی را به آزمون شهروندی خود اضافه می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به ادامه حمایت دولت جو بایدن از جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از سمتش کناره‌گیری کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است