سیاسی 11:45 - 31 شهریور 1398
/یادداشت/
یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران در تقابل با اقدامات خصمانه آمریکا، هر چند متحمل فشارهایی شده است، ولی راه خود را با اتکا به پشتیبانی مردم طی کرده و توانایی های داخلی به خودکفایی هایی در بخشهای مختلف از جمله اقتصادی و نظامی رسیده است.

«تحریم؛ سیاستی شکست خورده و ضرورت اصلاح مسیر دشمنی»

به گزارش ایسنا، سعید محمدی در یادداشتی با عنوان «تحریم؛ سیاستی شکست خورده و ضرورت اصلاح مسیر دشمنی» نوشت:

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دولت ایالات متحده آمریکا با ذهنیتی مخدوش، متوهم و غیر منسجم و با برنامه ریزی، هدف گذاری و اجرای سناریوهای مختلف غیرمنطقی (از جمله وضع تحریم های ظالمانه)، تلاش نموده است که جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار داده و به انزوا بکشاند تا شاید خواست های نامشروع و یکجانبه‌گرایانه خود را بر ایرانیان تحمیل نموده و انقلاب را از اهداف انسانی خود بازداشته به تسلیم و سازش وادارد.  

رفتارهای غلط پی در پی آمریکا در زمان ترامپ به فشار حداکثری یا تروریسم اقتصادی تبدیل شده است. جمهوری اسلامی ایران در تقابل با اقدامات خصمانه آمریکا، هر چند متحمل فشارهایی شده است، ولی راه خود را با اتکا به پشتیبانی مردم طی کرده و توانایی های داخلی به خودکفایی هایی در بخشهای مختلف از جمله اقتصادی و نظامی رسیده است. شاید بتوان گفت که فشارها علیه ایران، آن را آب دیده کرده و موجب رشد، شکوفایی و توسعه کشور شده است.

در چهل سال گذشته سیاست خارجی خصمانه آمریکا در قبال ایران نه تنها اصلاح نگردیده، بلکه زورگویی، یکجانبه گرایی و اعمال رفتار های غیر منطقی و ظالمانه بخشی انفکاک ناپذیر از تفکر حاکم بر دستگاه سیاست خارجی آن در قبال ایران گردیده است که به نظر کارشناسان و منابع مطلع، بیشتر متاثر از دروغ پردازی صهیونیستها، جریان ها و لابی های موثر مرتبط با این دستگاه و دستگاه اطلاعاتی آمریکا است. به نظر می رسد تا زمانی که دولتمردان آمریکا درک درستی از سطح نفوذ جریان صهیونیستی در دستگاه سیاست خارجی این کشور و نیز شرایط جدید جهانی کسب ننمایند، نمی توانند در رویه گذشته و جاری خود در مورد ایران و سایر کشور ها که با آنها هم رابطه سازنده و مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل ندارند، فرصت اصلاح به دست آورند.  

مقامات موثر در دستگاه سیاست خارجی آمریکا باید با کمی واقع بینی ضمن مرور رفتارهای شکست خورده گذشته، با درک اینکه سیاست تحریم در جهان امروز فاقد کارایی است، بیش از این اعتبار و وجهه آمریکا و منافع اقتصادی این کشور را در جامعه بین المللی خرج صهیونیسم و منویات لابی‌های این گروه ننمایند.

چنانچه آمریکا به رفتار های ظالمانه ادامه دهد، قطعا واکنش های جامعه جهانی منجر به بی اعتمادی به نظام مالی، تجاری و اقتصادی این کشور خواهد شد و سرانجام کشورها به فکر ایجاد سد دفاعی برای اقتصاد خود افتاده و بدنبال برقراری نظام جدیدی برای توسعه، استقلال و رونق اقتصاد بین المللی بدون آمریکا متمایل خواهند شد.

با عنایت به آنچه گفته شد و همانگونه که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید داشته اند، ایران ملتی فرهیخته و اهل صلح و تفاهم است و آمادگی دارد با همه ملتها و دولتهایی که با مواضع سازنده رفتار می نمایند، تعاملی مثبت و مبتنی بر احترام متقابل داشته باشد. جمهوری اسلامی ایران راه تعامل را با همه کشور ها به ویژه همسایگان خود، مفتوح نگه داشته است. آمریکایی‌ها نیز می تواند با بازگشت به برجام و برداشتن گام های سازنده چون: لغو تحریم های ظالمانه و اجرای تمامی تعهداتش در قالب برجام، علاوه بر پایان دادن به یکجانبه گرایی، طبق فرموده رهبر معظم راه را برای مذاکره در قالب برجام باز نموده و روند همکاری و تعامل با ایران را در پیش گرفته و مانند سایر کشورها در مسیر مشارکت اقتصادی با ایران از میلیاردها دلار قرارداد دو جانبه و چند جانبه فی مابین به ویژه در صنایع زیر بنایی و مادر، خودرو سازی، انرژیک و صنعت هوا فضا و ....، منتفع گردد.

در آستانه آغاز به کار مجمع عمومی سازمان ملل و نشست سران و حضور مقامات عالیرتبه بسیاری از کشورها، آمریکا می تواند از فرصت حضور مقامات ارشد ایران بهره جسته و با بازگشت به برجام، زمینه دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان را فراهم کند.         

انتهای پیام


10244044
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است