اجتماعی 18:32 - 05 اسفند 1396
سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست گفت: بازبینی در ۲۸ منطقه از ۱۲ استان و تصویب ارتقای سطح ۲ میلیون هکتار از مساحت کشور از جمله مصوبات جلسه اخیر شورای شورای عالی محیط زیست بود.

«بحر آسمان» به مناطق حفاظت شده پیوست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، حمید ظهرابی سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی محیط زیست به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور در روز چهارشنبه ۲ اسفندماه و مصوبه این جلسه مبنی بر تجدید نظر در برخی مناطق حفاظت شده، گفت: تصویب ۱۱ منطقه تحت حفاظت فعلی و بازنگری در ۲۸ منطقه از مجموع ۲۸۲ مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست از جمله دستور کارهای این جلسه بود.

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در راستای رفع ایراد بازرسی کل کشور در خصوص چگونگی ارتقای سطح برخی مناطق و لزوم تایید ارتقا این مناطق در شورای عالی حفاظت محیط زیست، مستندات و مدارک مربوطه به ۱۱ منطقه دارای اشکال شامل مناطق حفاظت شده جوپار، دهج، کوه شیر، کوه آسیاب، دربند راور، سنگ مس، چاه کوچه، بحر آسمان، سعدی و پناهگاه حیات وحش زریاب در استان کرمان و منطقه حفاظت شده آق داغ در استان اردبیل تهیه و پس از کسب مجوز های مربوطه، در جلسه موصوف مطرح و به تصویب رسید.

تصویب ارتقای سطح ۲ میلیون هکتار از مساحت کشور در شورای عالی محیط زیست

ظهرابی با اعلام اینکه مجموع ارتقای سطح مناطق فوق الاشاره حدود ۲ میلیون هکتار است، خاطرنشان کرد: این مناطق، بخش عمده ای از زیستگاه های مهم گیاهی و جانوری کشور را در بر می گیرند.

وی در خصوص یکی دیگر از دستور کارهای جلسه روز چهارشنبه ۲ اسفندماه شورای عالی محیط زیست مبنی بر تجدید نظر در برخی مناطق حفاظت شده، اظهار کرد: به استناد بند «ظ» ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر «بازنگری در محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست و همچنین تعریف و تقسیم بندی جدید مناطق با توجه به تقسیمات نوین اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) توسط سازمان حفاظت محیط زیست»، همچنین تقاضای مکرر مسئولان محلی و ادارات کل تابعه از سنوات گذشته، از مجموع مناطق پیشنهادی برای بازنگری که عمدتاً از نظر توسعه شهری و روستایی پیرامون مناطق و تغییر سیمای طبیعی، ارزش زیستگاهی چندانی نداشته ولی منجر به ایجاد مشکلات اقتصادی- اجتماعی فراوان برای مردم شده بودند، ۲۸ منطقه مورد بازبینی قرار گرفت.

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مناطق سهند و کیامکی در آذربایجان شرقی، میرآباد و مراکان در آذربایجان غربی، موته، قمصر و برزک در اصفهان، هلن، شیدا، تنگ صیاد، قیصری، شیدا، سبزکوه و شیرستان در چهارمحال و بختیاری، شاسکوه و درمیان- سربیشه در خراسان جنوبی، قرخود در خراسان شمالی، پوزک و گاندو در سیستان و بلوچستان، ماله گاله، میانجنگل و آبشار مارگون در فارس، کوسالان و شاهو در کردستان، روچون در کرمان، لیسار، لونویل و چوکام در گیلان، هرمد در هرمزگان و کالمند در یزد، ۲۸ منطقه مورد بازبینی واقع شده در ۱۲ استان به مساحت حدود ۷۷ هزار هکتار است.

وی یادآور شد: در فرآیند بازنگری برای تعدادی از مناطق از جمله منطقه حفاظت شده قرخود در استان خراسان شمالی، منطقه حفاظت شده لیسار و پناهگاه حیات وحش چوکام در استان گیلان، مجموعاً حدود ۵ هزار هکتار افزایش سطح وجود داشت.

ظهرابی با اعلام اینکه مستندات مربوط به ارتقا سطح ۳۰ منطقه جدید نیز تهیه شده و در حال رایزنی برای اخذ مجوز از دستگاه های مرتبط برای ارتقا سطح این مناطق هستیم، گفت: بررسی ارتقا سطح این مناطق جدید از جمله دستور کارهای جلسه آتی شورای عالی محیط زیست است.


9690467
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبرداد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اتخاذ تدابیر لازم این حوزه برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» خرابی برخی پله‌برقی‌های تهران تردد را برای شهروندان سخت کرده که برای کاهش این مشکل معاون فنی شهرداری تهران از نصب ۶۰ یونیت جدید پله‌برقی تا سه ماه‌آینده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است