فرهنگی‌هنری 17:45 - 03 اردیبهشت 1398
در دیدار مقامات ارشد ۲ سازمان تاکید شد
رییس صداوسیما در نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از معاونان این وزارتخانه و شورای معاونان رسانه ملی بر اهمیت هماهنگی بیشتر سازمان صداوسیما با این وزارتخانه برای کمک به رونق تولید تاکید و تصریح کرد: با تشکیل کمیته مشترک باید زمینه را برای رونق بیشتر تولید فراهم کنیم و به کمک تولید کنندگان کشور بشتابیم.

لزوم هماهنگی بیشتر صداوسیما و وزارت صنعت، معدن و تجارت

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان صداوسیما، عبدالعلی علی‌عسکری در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید گفت: امسال با وجود تلاش دشمن در نبرد اقتصادی با کشورمان باید برای رونق تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی کار کنیم.

وی افزود: رونق تولید موجب بالا رفتن توانمندی‌، اشتغال و ثروت ملی خواهد شد که همه در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

علی‌عسکری از آمادگی رسانه ملی برای کمک همه جانبه به این وزارت در زمینه رونق تولید خبر داد و گفت: در سال گذشته با وجود مأموریت‌های صداوسیما برای بزرگداشت چهل سالگی انقلاب و مقابله با جنگ روانی دشمن برای حمایت از کالای ایرانی برنامه‌های متعددی ساختیم که منجر به گرایش بیشتر مردم به کالای ایرانی بود.

رئیس صداوسیما با اشاره تسهیلات تبلیغ کالاهای ایرانی در صداوسیما از راه اندازی شبکه ایران کالا برای حمایت از صنایع متوسط و کوچک یاد کرد و گفت: در این شبکه در حمایت از تولید کنندگان داخلی نگاه حداکثری داشته‌ایم و تاکنون سالی ۷۵۰۰ شرکت داخلی را به طور رایگان به مردم معرفی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در تمام بخش‌های خبری اخبار رونق تولید را اطلاع‌رسانی کرده ایم توصیه کرد: وزارت صمت برای تبیین فعالیت‌هایش از قالب‌های دیگر برنامه‌سازی نظیر سریال‌سازی و تولید برنامه‌های مستند بهره ببرد و برای آن تولید محتوا کند.

علی‌عسکری از تلاش بخش‌های مختلف برنامه‌ساز رسانه ملی برای امیدآفرینی و بالا بردن سرمایه‌های اجتماعی سخن گفت و افزود: راهبرد ما در این زمینه توسعه محور و پیشرفت مدار بوده‌است و همواره سعی کردیم ضمن بیان دغدغه و مشکلات مردم روحیه امید در جامعه را پر رنگ کنیم.

رئیس صداوسیما در این نشست خواستار تشکیل کمیته مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت شد و گفت: وجه دیگر فعالیت‌های رسانه ملی مطالبات مردم است که باید از رسانه ملی تبیین و پیگیری شود چراکه مهمترین وظیفه آن همزبانی با مردم است.

وی افزود: مردم ما را جزئی از نظام می‌دانند و اگر خواست و دیدگاه‌های مردم بیان نشود مردم اعتمادشان را از دست خواهند داد بر این مبنا تلاش می‌کنیم بسترهای لازم را برای معرفی خدمات دولت و مطالبات مردم از آن را فراهم کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما حمایت از تولید کننده را موجب رونق تولید دانست و اعلام کرد: در زمینه رونق تولید رویکرد ما حمایت از تولید کننده است.

وی با تأکید بر اینکه اخبار ویژه رونق تولید در دستور کار قرار خواهد گرفت افزود: تولید کننده موفق باید به مردم به عنوان قهرمانی ملی معرفی شود و ما برای امسال جایگاه ویژه برای خبرهای حوزه تولید و تولید کنندگان قائل خواهیم بود.

دکتر علی عسکری همچنین از آمادگی معاونت برون‌مرزی برای معرفی و تبلیغ کالای ایرانی در برنامه‌های شبکه‌های متعدد این معاونت خبر داد و گفت: باید برای تبیین پیشرفت‌ها و معرفی کالاهای ایرانی از تمام قابلیت‌های برنامه سازی و ظرفیت رسانه ملی در جلب نظر مخاطبان حوزه داخل و خارج کشور استفاده کرد.

برای فرهنگ‌سازی در زمینه رونق تولید ملی نیازمند کمک صداوسیما هستیم

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به اهمیت این نشست به عنوان قرارگاهی برای مقابله با جنگ اقتصادی گفت: جنگ اقتصادی امروز کشور توأم با جنگ روانی است و برای مقابله در این میدان حتماً باید به رسانه مجهز بود.

وی توجه به تولید ملی را راهکار حل مشکلاتی نظیر مسائل معیشتی مردم، بیکاری، پایین آمدن ارزش پول و… دانست و گفت: صداوسیما همواره برای کمک در این عرصه پای کار بوده است و سال گذشته نیز با وجود تبلیغات سو دشمن در این زمینه بسیار خوب عمل کرد. رحمانی حفظ تولید و وضع موجود را از مهمترین وظایف وزارتخانه متبوعش خواند و گفت: مواد اولیه، نقدینگی و بازار از جمله موضوعاتی است که باید در این زمینه به آن توجه کرد. وی افزود: تا مواد اولیه نباشد، نظام بانکی کشور نقدینگی تولید را فراهم نکند و بازاری برای فروش مهیا شود رونق تولید ممکن نیست و نقش صداوسیما در این زمینه بسیار مهم است.

وزیر صمت از خودکفایی کشور در بسیاری از صنایع یاد کرد و گفت: با وجود توفیقات ما در صنایعی چون فولاد، فلزات و … گلوگاه‌هایی وجود دارد که باید برای عبور از آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. وی توجه به محورهایی چون توسعه و تعمیق ساخت داخل، معادن و صنایع معدنی، صادرات و حوزه کسب و کار را از محورهای مهم در زمینه رونق تولید ملی دانست و از صداوسیما خواست به این وزارتخانه برای فرهنگسازی در این محورها کمک کند.

رحمانی از پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای بررسی زمینه‌های همکاری این وزارتخانه با سازمان صداوسیما استقبال کرد و گفت: یکی از ارکان رونق تولید و فرهنگسازی در این زمینه رسانه ملی است که تا کنون نیز همراه دولت بوده است.

در این نشست که در ادامه شورای معاونان رسانه ملی برگزار شد، معاونان سازمان نیز دیدگاه‌هایشان را در زمینه وظایف سازمان و راهکارهایی که برای رونق تولید داشتند ارائه کردند. هیأت همراه وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در این خصوص توضیحاتی ارائه دادند و خواستار بررسی موضوعات طرح شده در کمیته مشترک شدند.

انتهای پیام


10109818
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است