استانی 19:20 - 21 تیر 1399

۷۰ درصد خطوط واحدهای تولیدی گلستان نیازمند به روزرسانی است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار مهاجر عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان اظهار کرد: ۶۰۳ واحد تولیدی صنایع تبدیلی در استان داریم که چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید دارند.

وی افزود: در ۱۵ محصول رتبه اول تا پنجم را در کشور دارا بوده بنابراین نیازمند ایجاد و به روز کردن صنایع تبدیلی در این بخش ها هستیم.

مهاجر تصریح‌کرد: ظرفیت تولید دانه های روغنی استان (کلزا، سویا و آفتابگردان) ۲۰۳ هزار تن بوده (بدون پنبه) که ظرفیت کارخانجات ما ۵۰۰ هزار تن در روغن کشی است.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید شیر استان حدود ۹۰۰ الی هزار و ۵۰ تن در روز است ولی صنایع تبدیلی این بخش در مجموع دو هزار و ۷۰۰ تن است.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: ۶۰۰ هزار تن محصول باغی داریم ولی ظرفیت کنسانتره و آبمیوه گیری ما ۲۵۰ هزار تن است

مهاجر گفت: در گوجه فرنگی ۹۰۰ هزار تن در سال ظرفیت تولید رب گوجه فرنگی داشته اما خط های تولیدی تک محصولی بوده و تناسبی هم با میزان تولید ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان با تأکید بر به روزکردن و دانش بنیان کردن خطوط تولید، ادامه داد: در پنج رسته ضروری است که این خطوط را به روزرسانی کنیم.

وی گفت: ۶۰ الی ۷۰ درصد خطوط تولید کارخانجات نیازمند بازنگری مجدد و یا اصلاح خطوط هستند تا ارزش افزوده بیشتری را در پی داشته باشند.


10613635
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است