گوناگون 13:27 - 06 بهمن 1398
خبرگزاری ایسنا ماینر چیست؟
شاید این روزها درباره ارزهای دیجیتال علی‌الخصوص بیت کوین، استخراج بیت کوین، خرید بیت کوین و یا سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال موضوعات زیادی را شنیده باشید.

ماینر چیست؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پارسیان ماینر، در این متن قصد داریم توضیح دهیم ماینر چیست و به چگونگی خرید ماینر از سایت پارسیان ماینر بپردازیم.

اما بیت کوین چیست و چگونه می‌توان آن را به دست آورد؟

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است و انتشار آن در دست یک سازمان، شرکت یا دولت خاص نیست. شبکه بیت‌کوین غیرمتمرکز است و هزاران کامپیوتر و دستگاه استخراج در سرتاسر دنیا، وظیفه پردازش تراکنش‌ها و تولید بیت‌کوین‌های جدید را بر عهده‌دارند.

بیت کوین اولین و موفق‌ترین ارز دیجیتال غیرمتمرکز موجود در بازار ارزهای دیجیتال است که چندی پیش ۱۱ ساله شد. قیمت بیت کوین در حالی‌ که ۱۱ سال از تولد آن می‌گذرد رشد چشمگیری داشته است و سالانه مقدار زیادی به ارزش آن افزوده‌ شده است. طبق آمار، این ارز دیجیتال موفق‌ترین دارایی کل تاریخ بوده است، یعنی هیچ دارایی دیگری نتواسته در این بازه‌ی کوتاه تا این حد رشد داشته باشد و در بیش از ۸۰ درصد روزهای موجودیتش سودآور باشد.

استخراج بیت‌کوین چیست؟

به فرایند تولید بیت‌کوین و پردازش تراکنش‌های بیت‌کوین، استخراج یا ماینینگ گفته می‌شود. البته این تعریف بسیار ساده و پیش‌ پا افتاده‌ای از استخراج است.

ماینر چیست؟

برای استخراج این ارز دیجیتال، باید از یک دستگاه ماینر استفاده کنید که به آن اسیک یا ASIC که مختصر شده کلمه مدارهای مجتمع با کاربرد خاص است نیز می‌گویند. ماینر بیت کوین اصطلاحاً به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که مخصوص استخراج بیت کوین است و انواع بسیار گوناگونی دارند.

درآمد ماینر چگونه محاسبه می‌شود؟

بیت کوین‌ها در واحدهایی به نام بلاک توسط ماینر ها استخراج می‌شوند.

در حال حاضر پاداش استخراج هر بلاک، ۱۲.۵ بیت ‌کوین است؛ بنابراین وقتی تراکنش‌ها در یک بلاک جای می‌گیرند و بلاک استخراج می‌شوند، به استخراج‌کنندگانی که در استخراج آن بلاک نقش داشتند ۱۲.۵ بیت‌کوین می‌رسد.

این ۱۲.۵ بیت ‌کوین بین ماینرها تقسیم می‌شود. در سال ۲۰۰۹ میلادی که استخراج بیت کوین تازه شروع می‌شد، پاداش هر بلاک در حدود ۵۰ بیت کوین بود؛ و در سال ۲۰۱۲ این پاداش به ۲۵ بیت‌کوین کاهش یافت. با این‌ وجود هر ۴ سال یک‌بار پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین به نصف خواهد رسید.

پس از هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین که در اواخر ماه اردیبهشت سال آینده (۲۰۲۰) اتفاق می‌افتد، پس از استخراج هر بلاک، پاداش استخراج از ۱۲.۵ بیت کوین به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش می‌یابد.

با توجه به قدرت پردازش بسیار زیادی که برای استخراج یک بلاک از بلاک‌چین بیت‌کوین نیاز است، ماینرها به گروه‌های استخراج ارز می‌پیوندند تا با مشارکت همدیگر، بتوانند بلاک‌های بیشتری استخراج کنند. به این گروه‌های استخراج، اصطلاحاً استخر (Pool) گفته می‌شود.

انتخاب و خرید ماینر مناسب

اکنون‌که می‌دانیم ماینر چیست و فرآیند استخراج چگونه انجام می‌پذیرد، به بررسی تولیدکنندگان و بهترین دستگاه‌های ماینر با الگوریتم SHA-۲۵۶ که الگوریتم استخراج بیت کوین و بیت کوین‌کش است، خواهیم پرداخت.

برندهای مختلفی از جمله بیت مین (Bitmain)، واتس ماینر (Whats miner)، ای بنگ (Ebang) و... هستند که این نوع دستگاه ماینر را تولید می‌کنند. درآمد ماینر به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هش ریت (نرخ هش)، قیمت بیت کوین و قیمت دلار اشاره کرد.

پارسیان ماینر، متشکل از مجموعه‌ای جوان و مجرب می‌کوشد تا با توجه به شرایط مشتریان، بهترین و مناسب‌ترین دستگاه‌های ماینر را به شما معرفی کند. مجموعه فروشگاهی پارسیان ماینر دارای نماد اطمینان الکترونیکی می‌باشد و شما می‌توانید با امنیت بالا و خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید. این مجموعه که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند، آماده پاسخگویی به‌تمامی سؤالات و رفع مشکلات شما در زمینهٔ ارزهای دیجیتال می‌باشد. همچنین می‌توانید از مقالات سایت پارسیان ماینر، جهت بالا بردن اطلاعات خود استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

"هاریسون" کیست؟ صراط نیوز

10362972
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است