استانی 20:38 - 20 مرداد 1399

روند سرمایه‌گذاری صنعتی در یزد صعودی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی عزالدینی روز دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن ۲۱ مردادماه روز صنایع کوچک اظهار داشت: در سال ۹۷ بیش از ۳۳ میلیارد تومان، در سال ۹۸ بیش از ۵۴ میلیارد تومان و در سال جاری تاکنون بیش از ۲۱ میلیارد تومان در امر شهرک سازی هزینه شده که پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی عنوان کرد: در سال ۹۷ حدود ۲۱۳ قرارداد در سال ۹۸ حدود ۲۰۷ قرارداد و در سال جاری ۴۲۴ قرارداد برای آغاز به کار واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان یزد منعقد شده و این امر نشان از صعودی بودن روند سرمایه گذاری صنعتی در استان دارد.

عزالدینی یادآور شد: در سال گذشته ۱۰۲ واحد صنعتی و در سال جاری تاکنون ۱۴ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی یزد به بهره برداری رسیده که این واحدها در سال گذشته هزار و ۲۶۶ شغل و در سال جاری ۲۲۴ شغل جدید ایجاد کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد ادامه داد: در حال حاضر در استان یزد ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که ۲۹ مورد آن بهره برداری شده و در حال استفاده است و دو شهرک صنعتی دیگر از جمله ندوشن در مرحله تکمیل و بهره برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پیگیر ایجاد شهرک‌ها و نواحی جدید در استان یزد هستیم، افزود: ۱۹ درصد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی یزد در حوزه صنایع غذایی، ۱۷ درصد در زمینه صنایع فلزی، ۱۷ درصد برق و الکترونیک، ۱۶ درصد کانی غیرفلزی، ۱۰ درصد نساجی، پنج درصد شیمیایی، هشت درصد خدمات و بقیه در سایر حوزه‌ها فعال هستند.

عزالدینی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد راه اندازی شهرک صنعتی در شهرستان خاتم بیان کرد: هم در هرات و هم در مروست ناحیه صنعتی وجود دارد که واحدهای مستقر در آنها واحدهای کوچک و متوسط هستند و ۶۰ درصد آنها به صورت فصلی در زمینه فرآوری انگور و پسته فعالیت دارند اما واحد صنعتی بزرگ در این شهرستان راه اندازی نشده است.

وی همچنین از فعالیت ۱۸ خوشه شناسایی شده صنعتی خبر داد و اظهار داشت: پنج خوشه تشکیل و اجرا شده است.


10661112
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است