بین‌الملل 15:34 - 28 اسفند 1396
یک سایت خبری عربی فاش کرد، دیوان پادشاهی عربستان یک حکم فوری را برای تحویل امنیت فرودگاه‌های سعودی به شرکت‌های خارجی صادر کرده است که پیش‌بینی می‌شود شرکت "G4S "وابسته به رژیم صهیونیستی مسئولیت حفظ امنیت فرودگاه‌ها در این کشور را به عهده بگیرد.

تامین امنیت فرودگاه‌های عربستان به یک شرکت صهیونیستی سپرده شد

به گزارش ایسنا، به نقل از  سایت "مرآة الجزیره"  ، در  پیام محرمانه و فوری دیوان پادشاهی عربستان، در اقدامی بی سابقه، دستور اخراج پلیس نظامی وابسته به نیروی هوایی سعودی از فرودگاه صادر شده است.

ناظران به این مسئله اشاره کردند که امنیت و حفاظت تاسیسات اساسی عمومی به شرکت‌های خارجی و به ویژه صهیونیستی اعطا شده است که این امر  بیانگر نگرانی ریاض از  مخالفان است. چرا که بعد از افزایش خشم شهروندان به دلیل سوء رفتار  با مخالفان و دیگر شهروندان، اعتماد بسیاری از شهروندان نسبت به مقامات سعودی کاهش یافته است.

ناظران معتقدند، این اقدام، بی اعتمادی به نهادهای نظامی و امنیتی و تردید و نگرانی نسبت به وفاداری آنها به رهبری عربستان بعد از موج ناآرامی‌ها و بازداشت‌ها در این کشور را نشان می‌دهد.این نگرانی به نظر می‌رسد ریاض را وادار کرده است تا برای حفظ امنیت فرودگاه‌ها که دروازه اصلی برای گریختن هر مسئولی در صورت وقوع هرگونه انقلاب است، به شرکت‌های خارجی متوسل شود .

از سوی دیگر  سخنگوی شرکت هواپیمایی هند نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: پروازهای خطوط هوایی هند به اسرائیل از پنجشنبه آغاز خواهد شد و مدت این سفر که از حریم هوایی عربستان انجام خواهد شد، نزدیک به 7 ساعت و 5 دقیقه به طول خواهد انجامید.

در همین راستا، رسانه های غربی فاش کردند، شرکت هواپیمایی اسرائیل"العال" حمایت گروه فشار در بخش هواپیمایی جهانی را برای کمک به کسب موافقت لازم جهت استفاده از حریم هوایی عربستان خواستار شده تا بتواند برای مسیر  پیش بینی شده میان هند و اسرائیل رقابت کند.

انتهای پیام


9720448
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است