علمی فناوری 16:58 - 02 اسفند 1395
رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به برخی فعالیت‌های علمی پژوهشی این دانشگاه در زمینه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: این دانشگاه توانایی ویژه‌ای در حوزه روانشناسی و رشته‌ها مرتبط با مددکاری اجتماعی دارد و در این زمینه نیز می‌تواند خدمات خوبی به سازمان بهزیستی و جامعه هدف این سازمان ارائه دهد.

اعلام آمادگی دانشگاه پیام نور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایسنا، دکتر رستمی ابوسعیدی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان بهزیستی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور جزو 8 دانشگاه برتر کشور است، بیان داشت: یک چهارم میزان قبولی های مقاطع ارشد در دانشگاههای دولتی سال گذشته مربوط به دانشگاه پیام نور بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه بر اساس رتبه بندی صورت گرفته دانشگاه پیام نور کیفی‌ترین دانشگاه کشور است، خاطرنشان کرد: با تصویب شدن هاب بین المللی دانشگاه پیام نور از سوی مجلس شورای اسلامی، این دانشگاه می‌تواند دانشجوی خارجی پذیرش کند.

دکتر رستمی ابوسعیدی در پایان با اشاره به برخی فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه پیام نور در زمینه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی، بیان داشت: این دانشگاه توانایی ویژه ای در حوزه روانشناسی و رشته ها مرتبط با مددکاری اجتماعی دارد و در این زمینه نیز می تواند خدمات خوبی به سازمان بهزیستی و جامعه هدف این سازمان ارائه دهد.

وی تاکید کرد: این دانشگاه آمادگی دارد تا با استفاده از تجارب علمی و پژوهشی و بهره وری از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و امکانات پیشرفته آزمایشگاهی برای تحقق اهداف این تفاهم نامه اقدام نماید.

 دانشگاه پیام نور از توان علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بالایی برخوردار است

دکتر محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های دانشگاه پیام نور، گفت: این دانشگاه ویژگی های منحصر به فرد و از توان علمی و تحقیقاتی و پژوهشی بالایی برخوردار است.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه حدود 7000 نفر از جامعه هدف سازمان بهزیستی در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند، بیان داشت: از این تعداد 4 هزار و500 نفر زن و 2هزار و 500 نفر مرد تحت پوشش بهزیستی در مقاطع مختلف این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی تاکید کرد: با نگاه علمی و سیستمی برای شناسایی، پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی می توانیم عواملی چون اعتیاد، طلاق، اختلالات روانی و سایر معضلات و آسیب های اجتماعی را به حداقل برسانیم.

محسنی بندپی افزود: برای پیشگیری، مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند ورود دانشگاهیان هستیم تا با نگاهی علمی و پیشگیرانه بتوانیم عوامل آسیب را کاهش دهیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه امروزه فرق بین کشورهای فقیر و غنی در گروی توجهات خاص به منابع انسانی درباره رشد علمی ، افزایش مهارت، افزایش اثربخشی در بهره‌گیری از علم و فناوری است،گفت: در این راستا با توجه به جمعیت هدف تحت پوشش بهزیستی و محدودیت در برخورداری از مواهب ، بهزیستی شرایطی را برای ارائه خدمات به این افراد برای بازتوانی و اجتماع‌پذیری فراهم کرده است.

وی افزود: این همکاری مشترک فتح بابی برای بهره‌گیری بیشتر از توان آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه پیام نور برای پیشبرد کار بهزیستی است.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه با همکاری دولت یازدهم توانسته ایم احکام مترقی در قانون برنامه ششم را نهادینه کنیم، اضافه کرد: افزایش توان علمی مددجویان می تواند راهکار مناسبی برای پیشگیری، مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، به موجب تفاهم‌نامه‌ای که با حضور دکتر علی‌اصغر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه پیام نور و دکتر انوشیروان محسنی‌بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور منعقد شد، همکاری مشترک سازمان بهزیستی کشور با دانشگاه پیام نور به منظور تحقق اصل عدالت‌محوری و ایجاد فرصت‌های برابر در جهت رشد و شکوفایی علمی و فرهنگی همه دانشجویان به ویژه دانشجویان تحت پوشش به منظور زمینه‌سازی برای تبادل افکار و تجارب علمی و امکانات پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه شکل می گیرد.

انتهای پیام


8834433
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است