استانی 22:05 - 04 مهر 1400
یک مسئول خبر داد:
ایسنا/لرستان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از جذب سی میلیارد تومان مساعده حمایتی بلاعوض برای اصحاب فرهنگ و هنر استان در قالب اعطای هنر کارت خبر داد.

جذب سیصد میلیارد مساعده بلاعوض برای اصحاب فرهنگ و هنر لرستان

فرید رحمتی در جریان دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده شهرستان های سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به توانمندی های هنرمندان رشته های مختلف هنری این دو شهرستان، گفت: به حمدالله طی دو سال اخیر تحول عظیمی در حوزه پوشش های حمایتی از اصحاب فرهنگ و هنر در قالب اعطای تسهیلات تحفه و کارا، بیمه، هنر کارت، مستمری و دریافت مدرک معادل هنری صورت گرفته است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: در همین راستا علاوه بر اعطای بیست و پنج میلیون تسهیلات تحفه و کارا، در حوزه هنر کارت رقمی بالغ بر سی میلیارد تومان مساعده بلاعوض برای اعضای صندوق اعتباری هنر در اسستان لرستان جذب شد که از این تعداد ۳۵۰ عدد هنر کارت سه میلیون تومانی در شهرستان های دلفان و سلسله توزیع گردید.

وی تاکید کرد: ایجاد ساختاری موازی و همتراز با شورای فرهنگ عمومی به عنوان شورای عالی هنر در استانها به ریاست استانداران، فرصتی را ایجاد می کند تا مباحث مرتبط با حوزه هنر به شکلی تخصصی تر مورد کنکاش قرار گیرد و این انتظار را داریم که مجمع نمایندگان لرستان پیششنهاد دهنده این موضوع به مجلس و دولت باشد.

رحمتی در پایان گفت: تشکیل نظام صنفی مختص به هنرمندان، ایجاد معاونت پژوهش در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توجه به میراث ناملموس معنوی، آیین ها و رسوم غیر مکتوب از دیگر پیشنهاداتی است که می تواند در صورت محقق شدن، زمینه ساز تعالی فعالیت های هنری باشد.  

انتهای پیام


11245984
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است