استانی 14:20 - 10 مهر 1399
استاندار کرمانشاه:
ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از بیستون به عنوان چشم و چراغ استان یاد کرد و بر لزوم توسعه همه جانبه این شهر، به‌ویژه در حوزه گردشگری تاکید کرد.

"بیستون" چشم و چراغِ کرمانشاه است

هوشنگ بازوند در نشست امروز(۱۰ مهر) با شهردار و اعضای شورای شهر بیستون، از این شهر به عنوان چشم و چراغ استان کرمانشاه یاد کرد وافزود: بیستون معرف کرمانشاه در حوزه گردشگری است و چشم و چراغ استان محسوب می شود، بنابراین هرچه در این شهر هزینه شود، به نوعی به نفع استان و به‌ویژه شهر کرمانشاه است.

وی افزود: اگر شهردار کرمانشاه در بیستون هزینه کند کار عاقلانه ای است، چرا که با جذب گردشگر در بیستون، شهر کرمانشاه هم که در جوار این شهر است از مزایای آن برخوردار می شود.

بازوند با تاکید بر اِلمان سازی در این شهر گفت: فضای شهر بیستون به عنوان یک شهرِ گردشگری و شهری که ورودی شهر کرمانشاه است باید کاملا متفاوت بوده و گردشگرپذیربودن آن را آشکار کند و برای همین ساخت اِلمان های گردشگری می تواند چهره این شهر را تغییر دهد.

وی افزود: در این راستا برای ساخت هر اِلمان در این شهر بیش از 100 میلیون تومان کمک می کنیم و اگر بیشتر هم نیاز بود آماده تامین آن هستیم، چرا که این کار اثر بسیاری در جذب گردشگر خواهد داشت.

"کاجستان" به شهرداری بیستون واگذار می‌شود

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود کاجستان 112 هکتاری در این شهر گفت: هم اکنون این کاجستان در اختیار منابع طبیعی است و مصوب می کنیم اگر شهرداری بیستون متعهد شود این منطقه را احیا می کند، اختیار این محوطه به شهرداری بیستون واگذار می شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات آسفالت در این شهر به‌ویژه در محور اصلی آن، گفت: با توجه به اینکه این مسیر بخشی از بزرگراه کربلا است، از معاون عمرانی استانداری می‌خواهیم در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار ساخت کنار گذر و کمربندی برای این شهر شود.

بازوند تصریح کرد: روزانه هزاران کامیون از این مسیر راهی شش مرز رسمی استان می شوند و همین امر تخریب خیابان های این شهر را رقم زده است، بنابراین می طلبد وزارت راه ساخت کنارگذر و کمربندی را برای این شهر در دستور کار قرار دهد و از نماینده شهرستان هرسین در مجلس شورای اسلامی هم می خواهیم این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ساخت فرهنگسرا در این شهر گفت: این مکان به علت عدم تجهیز هنوز به بهره برداری نرسیده که در این زمینه از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم کار تجهیز این مکان را در دستور کار قرار داده تا این فرهنگسرا در 22 بهمن امسال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام


10743547
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است