استانی 11:36 - 06 تیر 1396
با ارسال توضیحاتی به مهر مطرح شد؛
خرم‌آباد- شرکت برق باختر با ارسال توضیحاتی به خبرگزاری مهر، به اظهارات معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان واکنش نشان داد.

واکنش شرکت برق باختر به اظهارات معاون استاندار لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت برق باختر با ارسال نامه توضیحات خود به دفتر خبرگزاری مهر، به اظهارات مهرداد غضنفری معاون استاندار لرستان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان واکنش نشان داد.

در این توضیحات آمده است:

در پی انتشار خبری با تیتر «نامه استانداری لرستان به وزارت نیرو؛ شر برق باختر را از سر ما کم کنید» با شناسه خبر ۴۰۰۴۲۴۴ و مطالب مطروحه از سوی معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در روز سه شنبه مورخ ۹۶/۳/۲۳ در سایت خبرگزاری مهر لرستان لازم دیده شد که در راستای تنویر افکار عمومی، توضیحات ذیل اعلام تا در آن خبرگزاری محترم منعکس شود. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به نحو مقتضی اطلاع رسانی شود.

کارخانه سیمان دورود ۱۱ دوره بدهی هزینه برق مصرفی دارد

در خصوص قطعی برق کارخانه سیمان دورود لازم به ذکر است که کارخانه مذکور که در حوزه تحت مدیریت شرکت برق منطقه ای باختر از لحاظ تامین انرژی برق قرار داشته و سالیان متمادی است از خدمات بهینه و مستمر برق برخوردار است دارای ۱۱ دوره بدهی هزینه برق مصرفی است، لیکن نظر به تکلیف شرعی و قانونی مشترک مزبور مبنی بر لزوم پرداخت بهای برق مصرفی و همچنین الزامات و تکالیف قانونی این شرکت به وصول مطالبات دولت و علی رغم مساعدت ها و همکاری های صورت گرفته مبنی بر اعطای مهلت های متعدد و مکفی به مشترک، متاسفانه کارخانه سیمان دورود از پرداخت بهای برق مصرفی خودداری کرده و این شرکت را ناچار کرده است که در راستای انجام تکالیف قانونی خود، نسبت به اجرای بند ج ماده ۴-۵۰-۱ آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق، به مدت بسیار کوتاه (در حد چند دقیقه) اقدام نماید.

بدیهی است که در صورت عدم پایبندی مشترکین به تعهدات خود و عدم وصول مطالبات دولت، سرمایه گذاری، نگهداری، تعمیرات و حفظ شرایط مطلوب و پایداری زیر ساخت های موجود در آینده نزدیک با مشکل جدی مواجه شده و قطعی های ناخواسته و طولانی مدت برق به وقوع خواهد آمد.

همچنین در خصوص شرکت فولاد ازنا متقاضی دریافت انشعاب برق و اتصال به شبکه برق لازم به توضیح است که شرکت مذکور از سالهای گذشته متقاضی دریافت انشعاب برق به میزان ۱۵۰ مگاوات بوده که در ۱۰ سال گذشته بارها درخواست خود را تغییر داده و در آخرین نامه ارسالی از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان متقاضی  ۳۰ مگاوات در فاز اول و ۷۰ مگاوات در فاز بعدی بوده است.

شرکت فولاد ازنا در ردیف مشترکین برق باختر قرار ندارد

با توجه به درخواست های متعدد شرکت فولاد ازنا در طی دهه گذشته مبنی بر تغییر در انشعاب مورد نظر، شرکت برق منطقه ای باختر نسبت به تهیه و تنظیم پیش نویس قرارداد و ارسال برای شرکت موصوف اقدام نموده ولیکن هیچ یک از قراردادهای مذکور امضاء و عودت نشد. این امر باعث شد تاسیسات ایجاد شده برق منطقه ای باختر برای تامین نیاز مصرف مشترک و سرمایه گذاری سنگین انجام شده بلا اثر واقع شده و در معرض تخریب جدی قرار گیرد. لذا به موجب قوانین و مقررات مربوطه در زمینه مبادله قرارداد، شرکت فولاد ازنا همچنان با عنوان متقاضی محسوب شده و در ردیف مشترکین این شرکت قرار ندارد.

گفتنی است شرکت برق منطقه ای باختر در سال ۱۳۹۵ در استان لرستان نسبت به ایجاد ۵۴۵ مگاولت آمپر ظرفیت در حوزه پست های انتقال و فوق توزیع و ۲.۱۴۴ کیلومتر مدار خط برق اقدام نموده که ارزش سرمایه گذاری در این بخش بالغ در ۲ هزار میلیارد ریال بوده است که از جمله آنها  می توان به ایستگاه های برق ۲۳۰ کیلوولت شهید رحمتی پلدختر و ۲۳۰ کیلوولت گرین و چندین ایستگاه فوق توزیع اشاره کرد.

همچنین در سال گذشته اوج بار مصرفی در استان لرستان  ۶۲۸ مگاوات بوده که با توجه به ۴۸۷۳ مگاولت آمپر ظرفیت منصوبه، نشان دهنده وجود ظرفیت مازاد بر ۶ برابرنیاز مصرف در استان لرستان است.

علی ایحال بنابر آینده نگری و توجه به برنامه های توسعه ای استان لرستان، گسترش تاسیسات برق و زیر ساخت های لازم در این استان مدنظر برنامه ریزان برق باختر بوده و در حال حاضر عملیات اجرایی پنج پست ۶۳ کیلوولت خرم آباد، بروجرد، شهر صنعتی بروجرد، رومشگان و شهر صنعتی خرم آباد در دست اقدام بوده و علاوه بر آن، احداث دو ایستگاه بزرگ ۲۳۰ کیلوولت در شهرستان های بروجرد و کوهدشت نیز با ارزشی بالغ بر هزار میلیارد ریال در دستور کار برق منطقه ای باختر است.


9207102
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است