استانی 09:49 - 29 دی 1398

۲۰۰۰ نفر از شاغلین صنایع استان بوشهر مهارت‌آموزی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح یکشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی اظهار داشت: ۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵ مرکز در شهر بوشهر است.

وی با بیان اینکه همه مراکز آمادگی برگزاری دوره‌های موردنیاز شرکت‌های صنعتی را دارند افزود: آموزش در ارتقا بهره‌وری صنایع نقش بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در ۹ ماهه سال جاری دو هزار و ۱۰ نفر در حوزه‌های صنایع ضمن کار، صنایع و اصناف و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی با تنوع بیش از ۱۶۵ حرفه آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

وی به دیگر ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: علاوه بر مراکز ثابت دولتی ۸ مرکز آموزش سیار و ۱۷۹ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای برای اجرای برنامه مشترک در ۸ زمینه اصلی موردنیاز شرکت عملیات غیر صنعتی آماده همکاری هستند.

دراهکی اضافه کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در بخش‌های آموزش، پژوهش، مشاوره، هدایت شغلی و آموزشی و صلاحیت حرفه‌ای پتانسیل چشمگیری دارد.

وی اظهار کرد: آموزش‌های ویژه‌ای را در حوزه‌های گردشگری، نفت، گاز و پتروشیمی برای جوانان استان در نظر گرفته‌ایم و آماده ارائه به شرکت‌های فعال در این حوزه هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در استان بوشهر می‌تواند بخشی از فرهنگ اشتباه پشت‌میزنشینی را بهبود ببخشد.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از کارهای پراکنده در حوزه مهارت‌آموزی و اثربخشی بیشتر آموزش‌های مهارتی در زندگی مردم، تشکل شورای مهارت در استان باهدف تأمین نیاز آموزشی همه بخش‌ها تشکیل‌شده است.

دراهکی با تأکید بر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی در صنعت هزینه نیست بلکه سرمایه گزاری است، اضافه کرد: تعامل صنعت و آموزش فنی و حرفه‌ای توسعه اشتغال پایدار را در پی دارد.

وی گفت: وجود نیروهای متخصص می‌تواند هر غیرممکنی را ممکن سازد و بسیاری از کشورهایی که مسیر رشد و توسعه را میان‌بر زدند، به دلیل تربیت فرد مجرب بوده است و این در استان بوشهر جز با تعامل صنعت و آموزش فنی و حرفه‌ای محقق نمی‌شود. ‌


10351385
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است