استانی 22:45 - 26 تیر 1398

دستگاه های اجرایی مرکزی جذب اعتبارات ملی را با جدیت پیگیری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی مقدسی عصر چهارشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک اظهار داشت: سال گذشته از اعتبارات ملی به همت تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان استان مبلغ سه هزار میلیارد تومان یعنی ۴.۶ درصد به استان تخصیص پیدا کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با پیگیری مجمع نمایندگان اراک در مجموع ۲۲ میلیارد تومان اعتبار به استان مرکزی تعلق گرفت.

مقدسی با اشاره به تلاش مدیران استان در جذب اعتبارات ملی سال گذشته اظهار کرد: سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در جذب اعتبارات ملی استان اقدامات خوبی انجام شده است، اما هنوز ۸۲ درصد اعتبارات متمرکز، ملی است.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت: در اصلاح ساختار بودجه یکی از اصلاحات افزایش سهم استان‌ها است تا استاندار و مدیران استان از این توزیع اعتبارات استفاده بهینه کنند البته سازمان برنامه و بودجه کشور نباید در جزئی‌ترین امور دخالت کند و این انحراف است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان گفت: یکی از الزامات اساسی اصلاح ساختار بودجه اصلاح ساختار اداری است. باید به استانداران به عنوان نماینده عالی دولت اعتماد کرد و اختیارات آن‌ها افزایش پیدا کند.

وی گفت: معاون امور عمرانی استاندار و رئیس سازمان مدیریت و بر نامه ریزی استان هر سه ماه یک بار گزارشی مبنی بر اینکه مدیران استان از اعتبارات ملی، تا چه اندازه توانسته اند بودجه برای استان جذب کنند، ارائه دهند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان گفت: اعتبارات سفر هیأت دولت در سال ۹۴ به استان مرکزی ۹۳۰ میلیارد تومان بود و تاکنون ۹۷۰ میلیارد تومان به استان مرکزی اختصاص پیدا کرده است، اما در بعضی از پروژه‌ها اعتبارات بیشتری جذب شده است و باید ۹۴ میلیارد تومان دیگر جذب کنیم.


10180960
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است