علمی فناوری 10:14 - 26 اردیبهشت 1398
رئیس دانشگاه ملی ملایر:
رئیس دانشگاه ملی ملایر با بیان اینکه تنوع رشته‌ها در سال‌های آینده جزو سیاست‌های وزارت علوم در دانشگاههای کشور است، گفت: یکی از رشته‌هایی که دانشگاه ملایر با توجه به ظرفیت‌های شهرستان نیازمند آن است "مهندسی مبل" بوده که پیگیر ایجاد این رشته در دانشگاه ملایر هستیم.

پیگیر ایجاد رشته "مهندسی مبل" در دانشگاه ملایر هستیم

به گزارش ایسنا، دکتر خسرو سایوند در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه ملایر به عنوان دومین دانشگاه بزرگ استان همدان، از ابتدای تأسیس تاکنون در مسیر توسعه از نظر کمی و کیفی گام برداشته و متوقف نشده است.

وی به فعالیت ۱۷۰ عضو هیأت علمی، هفت دانشکده و تحصیل پنج هزار و ۲۷۹ دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ رشته کارشناسی، ۳۱ رشته ارشد و ۱۴ رشته دکترا در دانشگاه ملایر وجود دارد.

رئیس دانشگاه ملایر گفت: امسال به دنبال اخذ رشته‌هایی مانند نانوشیمی، نانو مواد، دکترای علوم کامپیوتر، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش عالی، مشاوره و مدیریت و تربیت بدنی هستیم.

سایوند با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه ملایر، دانشگاه را یک محیط مولد و مهد علم و دانش دانست و اظهار کرد: زیربنای توسعه و پیشرفت هر کشور دانشگاه آن کشور از نظر کمی و کیفی است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی دانشگاه ملایر در حال تکمیل است، خاطرنشان کرد: پروژه کتابخانه دانشگاه از سال ۸۸ شروع شده و به خاطر مشکلاتی که وجود داشته هنوز به اتمام نرسیده است.

سایوند پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۰ درصد اعلام و اظهار کرد: سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۶۰۰ نفر در حال احداث است و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا کنون برای آن شش میلیارد تومان هزینه شده و تا تکمیل نهایی ۳ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

پژوهشکده انگور و کشمش؛ یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه ملایر

سایوند پژوهشکده انگور و کشمش با ۳ هزار و ۵۰۰ متر را یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه ملایر طی سال‌های اخیر برشمرد و افزود: ایجاد این پژوهشکده در واقع کمک به بخش کشاورزی منطقه، کشور و کمک به اقتصاد و سبک و سیاق زندگی مردم با هدف استفاده از علم روز است.

وی با بیان اینکه پژوهشکده انگور ملایر آماده افتتاح است، گفت: با توجه به ثبت جهانی ملایر، نقش کلیدی دانشگاه را نباید در این موفقیت فراموش کرد و باید از همه ظرفیت‌های علمی این دانشگاه استفاده کرد و خوشبختانه با مجوز جدیدی که صادر شده هفت رشته جدید به رشته‌های این پژوهشکده افزوده می‌شود.

سایوند افزود: مهمانسرای دانشگاه با ۷۳۰ متر و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، محوطه سازی با پنج هزار متر مربع، دانشکده فنی و مندسی با هفت هزار و ۵۰۰ متر، مرحله دوم تصفیه خانه پساب و احداث مسجد و … از پروژه‌های در حال انجام در دانشگاه ملی ملایر به شمار می‌رود.

وی ارتقای فضای سبز دانشگاه ملایر را از برنامه‌های در دست اقدام برشمرد و گفت: پنج هزار اصله نهال در دو ماه گذشته در فضای سبز دانشگاه کاشته شده است.

رئیس دانشگاه ملایر با بیان اینکه بودجه دانشگاه ملایر ۲۵ درصد افزایش داشته است، افزود: سال گذشته بودجه این دانشگاه ۴۵ میلیارد تومان بوده و امسال این رقم افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به موفقیت‌های حوزه فرهنگی، اظهار کرد: در حال حاضر تشکل‌ها، حوزه قرآن و عترت، انجمن‌های علمی و فرهنگی، گروه‌های تخصصی دانشگاه ملایر و … موفقیت‌های خوبی را در سال‌های اخیر در سطح کشور کسب کرده و خوش درخشیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امید به عنوان بازوی قوی دانشگاه است که اگر در کنار علم قرار گیرد فرصت پیشرفت را به دانشجو می‌دهد، گفت: دانشگاه یافته‌های علمی خود را باید در اختیار کشاورزان و باغداران قرار دهد تا به باغداران کمک کرده و آگاهی ببخشد.

سایوند با بیان اینکه بسیاری از بخش‌های دانشگاه با مشارکت و همکاری دانشجویان اداره می‌شود افزود: خروجی علمی درخشان موید این مطلب است.

وی ادامه داد: باید از مشارکت و استعداد دانشجویان بهره گرفت چرا که هر جا به جوانان و دانشجویان اعتماد کردیم، نتیجه خوبی دیدیم.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه در بخش مدیریت بین‌الملل نیز دانشگاه ملایر موفقیت‌های خوبی کسب کرده است و در زمینه‌های مختلف با دانشگاه‌های کشورهای دیگر ارتباطات خوبی حاصل شده، گفت: در حال حاضر ۱۶ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام


10128285
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرآیند برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز صبح آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون امسال ۵۰ درصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی گفت: رژیم غذایی بدون گلوتن برای افراد دارای بیماری سلیاک توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی به مدت یک سال تمدید می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است