استانی 16:05 - 29 تیر 1397
امام جمعه شهرکرد:
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تمام دنیا و قدرت‌های بزرگ‌ از جمله چین، هند، روسیه متوجه شده‌اند که باید با جمهوری اسلامی کنار بیایند و تعامل کنند.

تمام دنیا متوجه شده است که باید با جمهوری اسلامی تعامل کنند

به گزارش ایسنا - حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ۲۹ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به ششم ذی‌القعده روز تکریم احمد بن موسی،  اظهار کرد: خدا به انسان‌ها بسیار عنایت کرده است به گونه‌ای که امامزادگان واجب‌التعظیم بسیاری در جای جای کشور  وجود دارد هر چه لازمه هدایت، باور، تقویت، ایمان و اعتقاد ما بوده را خدا به ما عطا کرده است.

وی با اشاره به ایام حج و اعزام حجاج به سرزمین وحی، افزود:  حجاج بدانند سفیر اسلام، انقلاب  و نمایندگان مردم ایران هستند که باید از نظر اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و عبادی و معنوی با جدیت مراقبت کنند، حج سختی‌های خاص خود را دارد که حجاج باید با سختی‌ها کنار آیند.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: بایستی حجاج مایحتاج خود را از تولیدات داخل کشور تهیه کنند زیرا از این طریق به اقتصاد و تولید داخل کمک خواهند کرد،مبادا به اقتصادی که در خدمت وهابیت و استکبار جهانی است کمک کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰ تیرماه یک مناسبتی است که در درون خود، عبرت اثرگذاری دارد، تصریح کرد: در این زمان دین و سیاست در هم آمیخته شد، مرحوم آیت‌الله کاشانی به عنوان انسان عالم، فقیه، بصیر و دین‌شناس در برابر استکبار ایستاد و تلاش کرد مصدق را که از حکومت کنار زده بودند را به مسند حکومت آورد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از سیاست‌مداران ما خوب عمل نمی‌کنند و با تمسک به دین‌گرایی به سیاست می‌چسبند، کسانی که دین را از سیاست جدا می‌دانند قطعا آسیب می‌بینند.

امام جمعه شهرکرد گفت: مراقب باشید فریب کسانی که قصد دارند با ملی‌گرایانه دین را در انزوا قرار دهند را نخورید و اجازه ندهید آنچه در تاریخ رخ داده دوباره تکرار شود. 

وی با اشاره به اینکه در امور جهانی امروز این واقعیت مشخص شده که آمریکا دیگر قدرت جهانی نیست، تاکید کرد: خوشبختانه با تعامل جهانی که جمهوری اسلامی در دنیا دارد به تدریج جایگاه خود را پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: امروز دنیا متوجه شده که باید به تعامل روی آورند، تمام قدرت‌های بزرگ‌ از جمله چین، هند، روسیه متوجه شده‌اند که باید با جمهوری اسلامی کنار بیایند و تعامل کنند، تعاملات بر اساس احترام متقابل پیش می‌رود که قطعا این روند ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: باید مراقب بود تا برجام با حوصله و دقت رو به جلو حرکت کند، دیگر کشور را به برجام گره نزنید، مساله اقتصادی، اقتدار ملی و اقتصاد درون‌زای ما، خدمت به مردم، به ولایت‌مداری و وحدت ما است این اقتدار باید روز به روز قوی‌تر شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: به اروپا هم نمی‌شود همانند آمریکا دل بست بنابراین باید ایستاد و جلو رفت.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها تا به امروز جلو رفته که امید است از نظر معنوی و انقلابی برکات خود را نشان دهد و این برکات تاثیرگذار باشد.

وی گفت: تمامی افراد بایدها و نبایدها را می‌دانند، ولی باید مدام بیان شوند که تلاش می‌شود انسجام، وحدت و دین‌مداری روز به روز افزایش یابد.



انتهای پیام


9847765
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است